Artyści

Home »  Artyści

Artyści w kolejności alfabetycznej:

ARCIS SAXOPHONE QUARTET (Niemcy) – kwartet saksofonowy, w skład którego wchodzą: Claus Hierluksch (saksofon sopranowy) Ricarda Fuss (saksofon altowy), Edoardo Zotti (saksofon tenorowy), Jure Knez (saksofon barytonowy). Zespół tworzą czterej młodzi muzycy z Monachium, posiadający charyzmatyczną i autentyczną osobowość sceniczną, którzy rozpalają publiczność swoim iskrzącym entuzjazmem i pasją do tej rzadkiej formy muzyki kameralnej. W 2013 r. ukazała się ich pierwsza płyta „Arcis Saxophon Quartett spielt Enjott Schneider” w wytwórni Ambient Audio. W 2017 roku ich płyta „Rasch” została wydana w wydawnictwie płytowym Genuin. Działalność zespołu w 2013 r. wiązała się ważnymi międzynarodowymi osiągnięciami w konkursach muzycznych: I nagroda w Monachium (oprócz nagrody publiczności), Gioia del Colle (Włochy) i w  Moskwie oraz III nagroda w Chieri (Włochy).  W 2014 r. zespół otrzymał II nagrodę w Berlinie, w 2015 r. I nagrodę w Magnitogorsk (Rosja) i w 2016 I nagrodę ponownie w Berlinie. Ponadto, zespół został uhonorowany Bayerische Kunstförderpreis 2016, otrzymał Stypendium Fundacji Theodora-Roglera, Stypendium Muzyczne Miasta Monachium oraz Stypendium Fundacji Eriki i Georga Dietrichów. Zespół powstał w 2009 roku na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Performatywnych w Monachium, a jego członkowie studiowali muzykę kameralną pod okiem Artemis Quartet z dodatkowymi instrukcjami od Koryun Asatryan i Prof. Berger w Monachium. Kwartet jest członkiem Europejskiej Akademii Muzyki Kameralnej od 2014 roku. Po międzynarodowym debiucie w Sali Wielkiej Konserwatorium Czajkowskiego w Moskwie i koncercie w Wigmore Hall, kwartet otrzymał zaproszenie do występu w Filharmonii Berlińskiej w 2017 r. Fakt ten był zdecydowanie kamieniem milowym w ich karierze.


ÃTMA QUARTET (Polska) – kwartet smyczkowy; Uważany za jeden z najciekawszych kwartetów smyczkowych młodego pokolenia, powstał w 2016 roku i przez dwa lata działał pod nazwą New Music Quartet. Tworzą go absolwentki akademii muzycznych w Polsce – Katarzyna Gluza (skrzypce), Paulina Marcisz (skrzypce), Karalina Orsik-Sauter (altówka) oraz Dominika Szczypka (wiolonczela). Zespół od początku prowadzi intensywną działalność koncertową, popularyzując muzykę kameralną w kraju i na świecie, a szczególne miejsce w jego repertuarze zajmują dzieła kompozytorów polskich. Zespół zdobył I nagrodę i trzy nagrody specjalne w Międzynarodowym Konkursie Kwartetów Smyczkowych im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2017), Förderpreis i Bärenreiter Urtext Preis podczas Internationaler Wettbewerb „Franz Schubert und die Musik der Moderne” w Grazu (2018) oraz III nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018). Dwukrotnie został wyróżniony stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy. Ãtma Quartet jest laureatem programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” (2018), który umożliwił realizację płyty z dziełami kompozytorów polskich.


PIOTR BUSZEWSKI – tenor; Urodzony w Polsce, młody tenor Piotr Buszewski rozpoczął swoją naukę w ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Leszka Świdzińskiego oraz na  Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga. Kontynuował swoją edukację w studio operowym przy Accademia Nazionale di Santa Cecillia pod okiem Renaty Scotto, Juilliard School w Nowym Jorku w klasie Dr. Roberta C. White Jr. oraz Academy of Vocal Arts w Filadelfii w klasie Billa Schumana. W zbliżającym się sezonie dołączy do Accademia Teatro all Scala w Mediolanie oraz zadebiutuje w Europie, w produkcji L’elisir d’amore otwierającej sezon w Operze Lipskiej, oraz Azji jako Kamil de Rossillon w operetce Die lustige Witwe w Hongkongu. W ubiegłych sezonach Piotr zadebiutował w amerykańskiej premierze jako tytułowy Pigmalione Donizettiego w New York City Opera. Wystąpił również jako Książę w operze Rigoletto w Filene Center wraz z Wolf Trap Opera, Leander w Le médicine malgré lui z Odyssey Opera w Bostonie oraz Tybalt w Roméo et Juliette z Cinncinati Opera. W Academy of Vocal Arts natomiast wcięlił się w rolę boga ognia, Loge w pierwszej częścia Wagnerowskiej tetralogii – Das Rheingold, Księcia w operze Rusałka oraz Ferranda w Così fan tutte. Obok opery, zadebiutował również w repertuarze oratoryjnym w dziele Berlioza Te Deum z Memphis Symphony Orchestra oraz wystąpił w kooproduckji z Hong Kong Ballet w ramach spektaklu Die sieben Todsünden Kurta Weilla. Do dorobku artystycznego Piotra zaliczają się również występy jako Edgardo w Lucia di Lammermoor wraz z Academy of Vocal Arts, Ernesto w Don Pasquale z Brevard Music Festival, Nemorino w L’elisir d’amore z Oberlin in Italy oraz Rinuccio w Gianni Schicchi w ramach Trentino Music Festival. Jednym z jego głównych celów artystycznych jest promowanie polskiej muzyki na arenie międzynarodowej, w ramach którego zaprezentował cykl pieśni Karola Szymanowskiego w Alice Tully Hall w Nowym Jorku, oraz wykonał arię Stefana podczas finałowego koncertu na deskach The Metropolitan Opera. W 2019 Piotr zwyciężył w konkursie Loren L. Zachary National Vocal Competition w Los Angeles, był laureatem szóstej nagrody or siedmiu nagród specjalnych w Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie oraz został finalistą National Council Auditions organizowanych przez The Metropolitan Opera w Nowym Jorku. W 2018 Piotr zdobył trzecią nagrodę oraz nagrodę specjalną Accademia Teatro alla Scala na The Leyla Gencer Voice Competition w Istambule. W 2017 roku Piotr otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Mario Lanza w Filadelfii, drugą nagrodę w Giargiari Belcanto Competition w Filadelfii, trzecią nagrodę na Gerda Lissner International Vocal Competition w Nowym Jorku oraz wyróżnienie na Loren L. Zachary National Vocal Competition. W 2016 roku otrzymał trzecią nagrodę w międzynarodowym konkursie Zinka Milanov w Rijece, a także nagrodę specjalną w konkursie głosowym Otto Edelmanna w Wiedniu . W 2015 roku Piotr otrzymał drugą nagrodę w Marcella Sembrich International Vocal Competition w Nowym Jorku i konkursie organizowanym przez wydawnictwo Hal Leonard.


JAKUB CHRENOWICZ – dyrygent; W latach 2010-2012 pełnił funkcję asystenta dyrektora Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Stanowisko to objął zaraz po ukończeniu z wyróżnieniem Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej Jerzego Salwarowskiego. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej zadebiutował w 2012 roku kierownictwem muzycznym premiery wieczoru baletowego Opowieści biblijne w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego z utworami Siergieja Prokofiewa, Andrzeja Panufnika, Antonio Vivaldiego, Johanna S. Bacha i Giovanniego B. Pergolesiego.


ENSEMBLE NYLANDIA Fiński kolektyw muzyki dawnej ENSEMBLE NYLANDIA został założony w Helsinkach w 2009 roku przez dyrektora artystycznego Matiasa Häkkinena i czołową grupę barokowych muzyków młodszego pokolenia w Finlandii. Głównym celem zespołu jest popularyzowanie muzyki dawnej, a dzięki innowacyjnemu podejściu do sztuki muzycznej, również wzbogacanie jej o elementy współczesne. W skład grupy wchodzą:

  • Matias Häkkinen –  jeden z najbardziej aktywnych i interesujących muzyków w rodzimej Finlandii. Posiada szeroki repertuar, od renesansu po najnowszą muzykę współczesną, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki z końca XVII wieku. Jest wszechstronnym muzykiem – bierze udział w recitalach solowych, pracuje jako dyrygent, pianista, organista, kameralista i akompaniator. Jest członkiem różnych zespołów i orkiestr w całej Europie. Pracuje również jako pisarz, wykładowca i ekspert w sprawach muzyki dawnej.
  • Tuuli Lindeberg – fińska sopranistka jest jedną z czołowych wykonawców barokowej i współczesnej muzyki wokalnej w swoim ojczystym kraju. Regularnie współpracuje z najlepszymi orkiestrami kameralnymi i zespołami muzyki kameralnej w Finlandii.
  • Taavi Oramo – wokalista, wykonawca muzyki elektronicznej i dyrygent. W projekcie zaprezentowanym na toruńskim koncercie odpowiedzialny będzie za sampling i manipulacje dźwiękiem.
  • Antti Salovaara – fagocista w duńskim zespole Esbjerg Ensemble i eksperymentalnym elektronicznym zespole dętym Tölöläb.

KRZYSZTOF HERDZIN pianista, kompozytor, aranżer,dyrygent, producent muzyczny, multiinstrumentalista, autor jazzowych przeróbek utworów Fryderyka Chopina, orkiestrator nagrodzonej Oscarem muzyki Jana A.P. Kaczmarka.  Jako pianista ma na swoim koncie występy z orkiestrą („Błękitna Rapsodia” G. Gershwina, Koncert a-moll E. Griega, własne „Concertino na fortepian i orkiestrę”), nagrania muzyki kameralnej dla Bayerische Rundfunk w Monachium, współpracę z działającą na terenie Niemiec fundacją Yehudi Menuhina „Live Music Now”, koncerty muzyki kameralnej w duetach z klarnecistą Wojtkiem Mrozkiem, światowej sławy skrzypkami Vadimem Brodskim, Mariuszem Patyrą, saksofonistą Pawłem Gusnarem oraz wybitnymi flecistkami Jadwigą Kotnowską i Agatą Igras, z kwartetami smyczkowymi Camerata, Prima Vista, Royal String Quartet. Aktywnie współpracował z prawie wszystkimi największymi polskimi gwiazdami (m.in. Aleksandra Kurzak, Małgorzata Walewska, Ewa Małas-Godlewska, Kayah, Edyta Górniak, Ewa Bem, Łucja Prus, Halina Frąckowiak, Anna Maria Jopek, Edyta Geppert, Lora Szafran, Natalia Kukulska, Maryla Rodowicz, Irena Santor, Olga Bończyk, Anna Serafińska, Dorota Miśkiewicz, Ryszard Rynkowski, Mieczysław Szcześniak, Zbigniew Wodecki, Wojciech Gąssowski, Kuba Badach).


JINJU DABYOT SYMPHONY YOUTH ORCHESTRA – (Korea Południowa) – orkiestra została założona w 2004 r. W tym roku, z okazji 15-letniej działalności zespołu artystycznego, zorganizowana została trasa koncertowa po Europie, która obejmuje następujące miasta: Pragę, Katowice oraz Toruń. Orkiestra ma swoją siedzibę w Hanyang w Korei Południowej i liczy ponad 80 członków składających się z młodych dziewcząt i chłopców.


ARTUR LESICKI – Gitarzysta, kompozytor – nominowany do nagrody Fryderyk 2016 (album Napiórkowski – Lesicki Celuloid). Uprawia różne gatunki muzyki, głównie jazz. W swoim dorobku ma około czterdziestu płyt. W pięciu z nich występuje jako lider, a pozostałe stanowią autorskie propozycje gitarzysty. Wraz z Markiem Napiórkowskim prowadził czołową polską grupę Funky Groove, według magazynu Jazz Forum najlepszy zespołu jazzu elektrycznego 2003 i 2004 roku. Występował na wszystkich liczących się festiwalach jazzowych, a także wielokrotnie za granicą m.in. w Japonii, Chinach, Francji, Włoszech, Rosji, Niemczech czy Holandii. Jako muzyk sesyjny nagrywał muzykę teatralną oraz filmową, m.in.: uhonorowaną wieloma nagrodami ścieżkę dźwiękową Jana Kantego Pawluśkiewicza do filmu Papusza, big-bandowe standardy w filmie J. Majewskiego Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy, muzykę do obrazów Waldemara Krzystka, czy kompozycje teatralne Leszka Możdżera. Uczestniczył w niezliczonej liczbie programów telewizyjnych m.in.: Taniec z Gwiazdami, Fabryka Gwiazd, jako członek orkiestry i solista w festiwalach Sopot Festiwal, Top Trendy i Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu.


RUNE LEICHT LUND (Dania) – fortepian; urodził się 19 sierpnia 2003 r. w rodzinie muzyków i zaczął grać na pianinie w wieku 7 lat początkowo tylko dla zabawy. Wkrótce wziął udział w pierwszym konkursie pianistycznym, w którym zdobył pierwszą nagrodę. Zagrał już ponad sto koncertów w wielu krajach, m. in. w Gruzji, Litwie, Polsce, Niemczech, na Węgrzech, w Kazachstanie, Anglii i Danii. W wieku 12 lat  został zaproszony do udziału w programie telewizyjnym „Wonderkids” w duńskiej stacji telewizyjnej. Zdobył pierwszą nagrodę, a następnie zaproponowano mu występ w roli solisty z profesjonalnymi duńskimi orkiestrami symfonicznymi. Wystąpił z „The Danish Sinfonietta (Randers), Aarhus Symphony Orchestra oraz The Danish National Symphony Orchestra w Kopenhadze.


MAREK NAPIÓRKOWSKI – gitara; Od początku swojej kariery pojawia się na szczytach polskich rankingów, a nieprzerwanie od 2012 roku, głosami czytelników Jazz Forum, wybierany jest Jazzowym Gitarzystą Roku. Doceniany przez branżę i krytykę – dziesięciokrotnie nominowany do Nagrody Muzycznej Fryderyk w kategoriach Jazzowy Muzyk Roku oraz Jazzowy Album Roku. Laureat nagrody Mateusz Trójki 2018 za album „WAW-NYC” przyznawanej przez Program III Polskiego Radia. Komponował muzykę do spektakli teatralnych, a w 2018 zadebiutował jako kompozytor muzyki filmowej, będąc autorem ścieżki dźwiękowej do filmu Miłość i puste słowa w reżyserii Małgorzaty Imielskiej. Od grudnia 2017 roku prowadzi autorską audycję „Dźwięki nieoczywiste” na antenie radia Chilli Zet. Nagrał ponad 150 płyt z różnymi wykonawcami.


ROMAN PERUCKI – organy;  absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leona Batora  (1986). Od roku 1984 zatrudniony w gdańskiej Akademii Muzycznej, w latach 1996-1999 prorektor ds. artystycznych; od roku 1999 profesor gdańskiej Akademii Muzycznej; I organista Katedry Oliwskiej, członek Komisji Liturgicznej przy Metropolicie Gdańskim. Był m.in. przewodniczącym komisji rekonstrukcji organów barokowych w Katedrze Pelplińskiej (2004). Od 1999 roku jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej, Jest jurorem m.in. Międzynarodowych Konkursów Organowych w Kaltern (Włochy) i Opavie (Czechy) i Paryżu, a ostatnio w Petersburgu (2005). Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Rosji, Francji, Meksyku oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie Polski. Dokonał licznych nagrań dla: Polskiego Radia i Telewizji, Telewizji NDR, brytyjskiej, słowackiej i innych, a także nagrań płytowych (28 płyt, w tym 1 platynowa, 2 złote,  w 1998 r.). Płytę „Messe pour les paroisses” Fr. Couperina uznano w „Ruchu Muzycznym” za najlepsze nagranie roku 1991 wydane w Polsce, a II płyta Oliwska nominowana była do nagrody Fryderyka. Otrzymał liczne odznaczenia i nagrody, w tym m.in. najwyższe odznaczenie papieskie Pro eclessia et Pontifice. W roku 2005 r. uzyskał złotą odznakę: Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz Medal św. Wojciecha za zasługi dla Gdańska. Jest Dyrektorem Naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku (w latach 1993-1997 również dyrektorem artystycznym) oraz prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia „Musica Sacra”, z którym organizuje m.in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej (jeden z najsłynniejszych w świecie), Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów „Bliżej Bacha”, koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz festiwale w kościołach Pomorza.


ALEKSANDRA SEREDYŃSKA – fortepian; Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Anny Jastrzębskiej-Quinn i klasie kameralistyki prof. Krystyny Borucińskiej. Laureatka wielu konkursów o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim m.in: VII Ogólnopolskie Forum Młodych Instrumentalistów im. Karola i Antoniego Szafranków, Rybnik (I nagroda), VIII Międzynarodowy Konkurs Muzyczny im: Juliusza Zarębskiego, Warszawa (I nagroda), I Polsko- Niemiecki Konkurs Pianistyczny im. Haliny Czerny-Stefańskiej, Żagań (II nagroda), finalistka XLI Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego, Usti nad Łabą. Prowadzi solową i kameralną działalność koncertową w kraju i za granicą. Występowała w Polsce m.in. w Filharmonii Podkarpackiej oraz Zamku Królewskim, Czechach, Szwecji oraz na Łotwie i Ukrainie. Swoje umiejętności stale doskonali na kursach mistrzowskich pracując pod kierunkiem wybitnych pianistów: Andrzeja Jasińskiego, Janusza Olejniczaka, Wojciecha Świtały, Katarzyny Popowej-Zydroń, Jerzego Sterczyńskiego, Krzysztofa Jabłońskiego. Od roku 2017 pianistka związana jest z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami Wydziału Instrumentalnego.


mariusz_smolijMARIUSZ SMOLIJ – dyrygent; jest jednym z najwybitniejszych dyrygentów swojego pokolenia prowadzących orkiestry w Stanach Zjednoczonych i Europie. Opinię tę potwierdzają zarówno krytycy muzyczni po obu stronach Atlantyku jak i American Symphony Orchestra League. Ta prestiżowa organizacja z siedzibą w Nowym Jorku, zrzeszająca wszystkie orkiestry symfoniczne w Ameryce Północnej wyróżniła jego nazwisko na prestiżowej liście najwybitniejszych mistrzów batuty. W wyniku zwycięstw w szeregu poważnych konkursach, Mariusz Smolij od wielu lat związany jest stałymi kontraktami z wybitnymi instytucjami muzycznymi w USA. Dyrygował on ponad 125 orkiestrami w 27 krajach, na pięciu kontynentach występując na najbardziej prestiżowych estradach koncertowych świata, m. in. nowojorskiej Carnegie Hall, nowojorskim Lincoln Center, Kimmel Center w Filadelfii, ABC Hall w Johannesburgu, Narodowym Centrum Kultury w Pekinie, Sali Concertgebouw w Amsterdamie, Tonhalle w Zurichu, Salle Gaveau w Paryżu oraz narodowych centrach kulturalnych Polski, Czech, Słowacji, Bułgarii, Serbii, Cypru, Niemiec, Austrii, Węgier, Włoch, Meksyku, Kolumbii, Boliwii i Korei Płd.


TORUŃSKA ORKIESTRA SYMFONICZNA – na przestrzeni swojej 40-letniej działalności wykonała około dwóch i pół tysięcy koncertów we wszystkich znaczących miastach Polski oraz w wielu krajach Europy (m.in. Belgia, Szwajcaria, Czechy, Słowacja, Niemcy, Dania, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Białoruś, Litwa). Współpracowała z wieloma uznanymi dyrygentami i wybitnymi solistami. Zespół wpisał się na stałe w kulturalny krajobraz miasta, poprzez organizowanie koncertów dla mieszkańców Torunia i sławiąc jego imię na licznych tournee krajowych i zagranicznych. Ważnym aspektem działalności Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej jest edukacja muzyczna dzieci i młodzieży, obejmująca swym zasięgiem nie tylko Toruń, ale również teren Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Obecnie dyrektorem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej jest Marek Czekała.


ŁUKASZ UŁANOWSKI Absolwent Fototechnikum w Zespole Szkół Chemicznych im. Ignacego Łukasiewicza w Bydgoszczy, absolwent Kulturoznawstwa Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy ze specjalizacją fotografia i techniki multimedialne. Były koordynator kreatywnej przestrzeni fotograficznej w Muzeum Fotografii w Bydgoszczy oraz wykładowca w Wyższej Szkole Gospodarki. Aktywny uczestnik życia kulturowego w polu działań fotograficznych. Fotodokumentalista Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej oraz Członek Związku Polskich Artystów Fotografików.


MARCELA WIERZBICKA-OPALIŃSKA – ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Hanny Michalak. Swoje umiejętności doskonali uczestnicząc w seminariach wokalnych prowadzonych m.in. przez Olgę Pasiecznik, Hedwig Fassbender, Izabellę Kłosińską, Neila Shicoffa oraz Tomasza Koniecznego.Na scenie zadebiutowała partią Tatiany w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego (XXII Bydgoski Festiwal Operowy). Ponadto wcieliła się w czołowe partie mozartowskie, takie jak: Hrabina w Weselu Figara, Pamina w Czarodziejskim flecie czy Donna Elvira w Don Giovannim (Kammeroper Rheinsberg). W grudniu 2017 roku wykonała partię Woglindy z opery Das Rheingold R. Wagnera z udziałem Tomasza Koniecznego i Polskiej Orkiestry Radiowej pod batutą Michała Klauzy w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.Współpracuje z Orkiestrą Kameralną Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Filharmonią Pomorską, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica, Orkiestrą Symfoników Bydgoskich  oraz Capellą Bydgostiensis.Prowadzi ożywioną działalność koncertową, występując w kraju i za granicą. Jest
półfinalistką m.in. X Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Klaudii Taev w Estonii (2017) oraz I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów
w Lublinie (2017), laureatką III Nagrody na VII Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2016), III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na V Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego
w Bydgoszczy (2015), III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Sosnowcu (2015).W latach 2015-2017 była uczestniczką Akademii Operowej (Program Kształcenia Młodych Talentów) działającej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. W grudniu 2015 roku została stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w marcu 2017 roku otrzymała Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


JAREK WIST – wokal – Karierę rozpoczął wygraną w Szansie na sukces, a dzięki zapewnionemu zwycięstwem rozgłosowi zaczął współpracować z wieloma znanymi wokalistami i muzykami. Nagranie coveru do piosenki Fresh zespołu Kool And The Gang otworzyło przed nim nowe możliwości – utwór znalazł się na płycie Pozytywne wibracje vol.8, gdzie Jarek wśród takich artystów jak Stevie Wonder, Diana Krall czy Paul Anka był jednym polskim wykonawcą. Kolejnym sukcesem Jarka jest tytuł nadzieja i odkrycie roku, którym został uhonorowany podczas gali Fryderyków 2007 za piosenkę Między słowami. Wkrótce potem wystąpił jako finalista na sopockiej scenie Top Trendy Festiwal z kolejnym singlem Zawsze wracaj. Na scenie występuje jako solista najciekawszych projektów rozrywkowych. Jest zarówno wokalistą jak i współtwórcą jednego z ciekawszych projektów muzycznych ostatniego czasu –Swinging with Sinatra. – który od lat podbija serca publiczności w całym kraju. Jarek Wist jest autorem większości tekstów śpiewanych utworów, nieustannie gromadzi inspiracje i tworzy kompozycje. Koncertuje w całym kraju, zarówno z projektem jazzowym w różnych odsłonach, jak i z własnym, nowym repertuarem. Na swoim koncie ma dwie duże zagraniczne trasy koncertowe, w tym występ m.in. w Paryżu oraz dwie trasy transamerykańskie – w 2016 seria koncertów w Brazylii – Brasili, Rio de Janeiro i Kurytybie, w 2017 w Waszyngtonie, USA oraz ponownie w Brazylii.