Paweł Tomaszewski
Pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Doktor habilitowany, profesor Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, dziekan Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Nominowany do nagrody Fryderyk w kategorii Jazzowy Artysta Roku (2024).
Jest zdobywcą Grand Prix oraz nagród indywidualnych wszystkich najważniejszych konkursów jazzowych w Polsce (m.in. Bielska Zadymka Jazzowa, Jazz Juniors, Jazz Nad Odrą). Koncertował na scenach całego świata z polskimi i międzynarodowymi gwiazdami szeroko pojętej muzyki jazzowej i rozrywkowej. Odznaczony Złotym Laurem Umiejętności i Kompetencji w dziedzinie „Kultura” w 2015 roku. Artysta rezydent Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie w sezonie artystycznym 2021/2022.
Współpracował z artystami takimi jak: Nigel Kennedy, Eric Marienthal, Dean Brown, Michael „Patches” Stewart, Michał Urbaniak, Jarosław Śmietana, Anna Maria Jopek, Edyta Górniak, Urszula Dudziak, Kuba Badach, Mieczysław Szcześniak, Grażyna Auguścik, Adam Bałdych i wielu innych. Jeden z aranżerów albumu „Czułe Struny” Natalii Kukulskiej, który w 2021 roku zdobył płytę platynową. Nagrał ponad 40 płyt studyjnych jako muzyk sesyjny.
W maju 2023 roku ukazał się album jego autorstwa zatytułowany Coincidence, nagrany z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie oraz gośćmi: Mark Lettieri, Bernard Maseli, Wojciech Myrczek, Jerzy Małek, Marek Podkowa, Andrzej Święs i Marcin Jahr. Płyta otrzymała nominację do nagrody Fryderyk w kategorii Jazzowy Album Roku (2024).
Współtwórca projektów Myrczek & Tomaszewski „Love Revisited”, Marta Król & Paweł Tomaszewski Group „Tribute To The Police”.
Jego pianistyka i twórczość charakteryzują się łączeniem różnych stylów i tradycji muzycznych.
Brał udział w licznych nagraniach telewizyjnych, filmowych i radiowych w charakterze dyrygenta, kierownika muzycznego, aranżera i pianisty (m.in. 1920. Wdzięczni Bohaterom, Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu, Solidarity Of Arts w Gdańsku, Festiwal Pamięci Andrzeja Zauchy “Serca Bicie” w Bydgoszczy, Śląski Festiwal Jazzowy).
Jego kompozycje znajdują się zarówno na płytach autorskich, jak i innych wykonawców. Jest autorem czterech dużych dzieł: „Three Crowns” – suita na sekstet jazzowy oraz orkiestrę symfoniczną i solistów, „Coincidence” – koncert na kwintet jazzowy oraz orkiestrę symfoniczną inspirowany muzyką do filmu „Przypadek” w reż. Krzysztofa Kieślowskiego z muzyką Wojciecha Kilara, “Symphony of the Galaxies” oraz „Polish Jazz Symphony” na orkiestrę symfoniczną, big-band oraz solistów.
Jest założycielem pierwszej w Polsce klasy elektronicznych instrumentów klawiszowych w Akademii Muzycznej w Katowicach.
Wykładał na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Polsce i za granicą.
www.paweltomaszewski.com
www.facebook.com/paweltomaszewskimusic
www.instagram.com/pawel_tomaszewski_music
Dainius Pavilionis
Urodził się w 1977 roku w Mariampolu na Litwie w rodzinie o bogatych tradycjach muzycznych. Ukończył szkołę muzyczną w klasie fortepianu zostając laureatem wielu konkursów. W 1992 roku podjął naukę w Konserwatorium im. J. Gruodisa w Kownie w klasie dyrygentury chóralnej. Od 1996 roku kontynuował naukę w Litewskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Povilasa Gylysa, a od 2002 roku na wydziale dyrygentury operowo-symfonicznej w klasie prof. Juozasa Domarkasa, którego postrzega jako swojego mentora i muzycznego ojca. Po uzyskaniu dyplomu w 2006 roku został wykładowcą w macierzystej akademii, a w 2017 roku objął stanowisko kierownika katedry dyrygentury. Od 2006 roku jest dyrygentem Reprezentacyjnej Orkiestry Wojska Litewskiego. Środowisko muzyczne szybko dostrzegło w osobie Dainiusa Pavilionisa wybitnego dyrygenta i dlatego systematycznie współpracuje on m.in. z Litewską Narodową Orkiestrą Symfoniczną oraz Państwową Orkiestrą Symfoniczną w Wilnie. W latach 2010 – 2015 był dyrektorem artystycznym i dyrygentem w Państwowym Teatrze Muzycznym w Kłajpedzie, gdzie przygotował wiele premier m.in. „Wesołe kumoszki z Windsoru” O. Nicolaia, „Siostrę Angelicę” G. Pucciniego, „Hrabinę Maricę” E. Kalmana, „Doctora Aybolita” I. Morozowa i „Damę Pikową” P. Czajkowskiego.
Jest laureatem wielu nagród m.in. na IV Międzynarodowym Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku (2006) oraz na 8. Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. G. Fitelberga w Katowicach (2007). Dainius Pavilionis dyryguje orkiestrami symfonicznymi nie tylko na Litwie i w Polsce. Zapraszany jest do prowadzenia koncertów w całej Europie. Od 1 września 2020 roku jest zastępcą dyrektora ds. artystycznych Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.
Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki
Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki to jeden z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych zespołów kameralnych młodego pokolenia, łamiący wszelkie stereotypy odnośnie instrumentarium i wymykający się utartym schematom repertuarowym. Nagrodzeni Paszportem Polityki w kategorii "Muzyka poważna" za "wszechstronność i umiejętność poruszania się po różnych światach muzycznych; wirtuozerię, nieokiełznaną fantazję i pomysłowość w doborze oraz tworzeniu nowego repertuaru na nietypowy skład, jakim są skrzypce i akordeon". Nominowani do nagrody Fryderyk za płytę "Błażewicz" w kategorii Album roku muzyka współczesna. Swoją działalnością chcą pokazywać różne oblicza muzyki klasycznej oraz przybliżać jej piękno szerokiej publiczności w najróżniejszych zakątkach świata.
Laureaci I nagród i Grand Prix na międzynarodowych konkursach muzycznych we Francji, Chorwacji, Austrii, Włoszech oraz Polsce, zyskujący uznanie artystów takich jak Krzysztof Penderecki czy Maxim Vengerov. Mają za sobą recitale w 30 krajach na czterech kontynentach, w takich salach jak Carnegie Hall i Kaufman Music Center w Nowym Jorku, Star Performing Arts Centre w Singapurze, Filharmonia Narodowa w Warszawie czy NOSPR. Wystąpili na uznanych festiwalach muzyki poważnej m.in. w Meksyku (Festival de Musica de Morelia), Chile (Semanas Musicales de Frutillar), na Kubie (Habana Clasica) oraz w Polsce (Warszawska Jesień). W roku 2019 wystąpili w Brunei jako pierwsi polscy muzycy w historii tego państwa. Ich debiutancki recital Filharmonii Narodowej w Warszawie w roku 2017 został nagrodzony owacją na stojąco. W lipcu 2018 roku odbyli trasę koncertową w Chinach, występując w takich salach jak Guangzhou Opera House czy Jinan Shandong Grand Theatre.
Wykonania duetu określane są jako perfekcyjne i dojrzałe, ale też błyskotliwe i pełne młodzieńczej witalności, a światowej sławy skrzypek Maxim Vengerov opisał ich jako „duet tak zgrany, że brzmi jak jeden instrument”. Artyści odważnie sięgają po znane dzieła literatury kameralnej, dając im nowe oblicze, które w transkrypcjach Iwa Jedyneckiego zachwyca różnorodną kolorystyką. Zespół chętnie wykonuje również muzykę współczesną i współpracuje z czołowymi kompozytorami polskimi, m.in. Marcinem Błażewiczem (Koncert podwójny na skrzypce, akordeon i orkiestrę symfoniczną dedykowany Duo), Piotrem Mossem (Koncert opolski na skrzypce, akordeon i orkiestrę wykonany z Orkiestrą Muzyki Nowej w roku 2021), Krzysztofem Pendereckim (oficjalna zgoda na wykonywanie własnego opracowania Sonaty na skrzypce i fortepian od Maestro, w styczniu 2020 prezentacja dzieła w obecności twórcy w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach).
W 2016 roku ukazała się debiutancka płyta Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki pt. „Premiére”, zawierająca utwory na skrzypce i akordeon kompozytorów żyjących, napisane w latach 1952-2015, w większości premiery fonograficzne. Była to pierwsza na światowym rynku płyta z muzyką nową w wykonaniu duetu skrzypcowo-akordeonowego. Zespół ma na swoim koncie także szereg nowatorskich prezentacji wideo. Teledysk do Sonaty W. A. Mozarta w autorskim opracowaniu i wykonaniu Duo uzyskał ponad milion wyświetleń w internecie, a fragmenty Wariacji Goldbergowskich J. S. Bacha i The Hollywood Fantasy Wojtka Kostrzewy – ponad 100 tysięcy odtworzeń, dzięki udostępnieniom przez najsłynniejszy portal poświęcony muzyce klasycznej i filmowej – brytyjski Classic FM. Z tym ostatnim projektem duet wystąpił w 2021 na Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie – jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń na świecie.
Gwangyang Municipal Youth Orchestra
Gwangyang Municipal Youth Orchestra – młodzieżowa orkiestra dęta z koreańskiego miasta Gwangyang, założona w 1991 roku. W jej skład wchodzi od 80 do 90 uczniów w wieku od 9 do 18 lat. Pod batutą Paenga Kee-Wona odnosi sukcesy, także międzynarodowe. Zdobyła m.in. pierwszą nagrodę na 20th International Youth Wind Orchestra Contest, odbywającym się w Rostock Mecklenburgu w Niemczech czy pierwsze nagrody na Jeju International U-13 Wind Orchestra Contest w 2013 i 2017 roku. Współprace z niemieckimi i austriackimi miastami zaowocowały licznymi występami zagranicznymi.
Mateusz Kubański
Absolwent Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie oboju prof. Mieczysława Koczorowskiego, którą ukończył w 2003 roku z wyróżnieniem i wpisem do Złotej Księgi Uczelni. Wielokrotny stypendysta Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Urzędu Miejskiego w Toruniu w dziedzinie kultury. Uczestnik wielu renomowanych wydarzeń muzycznych, festiwali i koncertów.
Występuje gościnnie z rozmaitymi orkiestrami i zespołami, uczestnicząc w koncertach na terenie całego kraju a także w tournee zagranicznych w wielu krajach Europy m. in. Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Holandia, Szwajcaria, Słowacja, Macedonia a także Chile, Japonia i Korea Południowa. Brał także udział w licznych nagraniach płytowych, muzycznych produkcjach radiowych i telewizyjnych w wielu gatunkach muzycznych takich jak rock, pop, blues, poezja śpiewana, muzyka filmowa i oczywiście muzyka „poważna”.
Jest oboistą wykonującym koncerty solowe, muzykę kameralną a także recitale z towarzyszeniem fortepianu czy klawesynu. Jako muzyk orkiestrowy na stałe związany jest z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną (oboista – solista).
W 2013 roku obronił pracę doktorską pod kierunkiem prof. Tomasza Gubańskiego w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu.
W 2013 r. ukazała się jego solowa płyta „Balcan Inpressions for oboe and piano”
Marek Przywarty
Marek Przywarty urodził się 1989 roku w Nakle nad Notecią. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w ognisku muzycznym w Nakle nad Notecią. Ukończył Państwowy Zespół Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie organów i fortepianu. Następnie ukończył studia w klasie organów prof. Radosława Marca oraz prof. Piotra Grajtera, a także studia w klasie klawesynu prof. Urszuli Bartkiewicz w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W kwietniu 2021 roku obronił pracę doktorską pt. „Second Livre de pièces de clavecin Nicolasa Sireta – problematyka wykonawcza w świetle źródeł z XVII i XVIII wieku”, uzyskując tym samym stopień doktora sztuk muzycznych. Pod koniec 2022 roku wydał nakładem wydawnictwa Sagittaria książkę pod tym samym tytułem. W 2021 roku wydał swoją pierwszą solową płytę z dziełami klawesynowymi Nicolasa Sireta. Od 2022 roku studiuje na specjalności improwizacja organowa u dr hab. Tomasza Orlowa, również w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Nicholasa Parle’a, Elżbietę Stefańską, Barbarę Marię Willi, Christine Schornsheim, Gośkę Isphording, Józefa Serafina, Marka Toporowskiego, Oliviera Latry, Roberta Batesa, Gustavo Delgado Parra, i wielu innych artystów.
Jest laureatem konkursów, w tym zdobywcą wyróżnienia na II Ogólnopolskim Konkursie Organowym organizowanym w ramach Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej (Krasnobród 2009) oraz III miejsca na I Międzyuczelnianym Konkursie Organowym (Katowice 2012). Po przejściu preeliminacji był uczestnikiem XXIII Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Lipsku (2022 rok). W 2018 roku otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy dla osób zajmujących się twórczością artystyczną i upowszechnianiem kultury. Stypendysta programu Młoda Polska 2021. Pracuje w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, prowadząc takie przedmioty, jak praca z basso continuo, kameralistyka, czy przedmiot główny – klawesyn. Poza tym jest nauczycielem klawesynu i organów w Zespole Szkół Muzycznych im. K. Szymanowskiego w Toruniu, organistą i dyrygentem chóru parafii pw. Najświętszej Maryi Panny z Góry Karmel w Bydgoszczy. Klawesynista i organista zespołu muzyki dawnej Ensemble Inégalité. W 2018 roku z zespołem wydał swoją debiutancką płytę La Variété, a w roku 2022 kolejną – Corona Aurea. Współpracował jako klawesynista, organista i pianista z takimi orkiestrami, jak Capella Bydgostiensis, czy Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej. W sierpniu 2019 roku wystąpił pod batutą Tomáša Netopila z orkiestrą w Pałacu Arcybiskupim w Kromieryżu, wykonując koncert klawesynowy H.M. Góreckiego.
Raffa Quartet
RAFFA QUARTET powstał w 2013 r. by połączyć doświadczenia młodych muzyków z różnych środowisk artystycznych, związanych z Toruniem i Bydgoszczą oraz stworzyć możliwości rozwoju na gruncie muzyki kameralnej. Członkami kwartetu są: Filip Lipski (skrzypce), Justyna Cieślak (skrzypce), Michał Rak (altówka) oraz Cecylia Stanecka (wiolonczela). Artyści skupieni są wokół Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, Orkiestry Opera Nova w Bydgoszczy oraz Filharmonii Pomorskiej.
W swoim repertuarze sięgają zarówno po dzieła klasyków gatunku jak i współczesne kompozycje, nieustannie poszukując ciekawych rozwiązań brzmieniowych. Tworzą zespół będący fuzją pasji z energią, które dają wysublimowaną jakość. W 2016 RAFFA Quartet otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Bydgoszczy dla osób zajmujących się twórczością artystyczną oraz upowszechnianiem kultury na realizację dwóch koncertów kameralnych „Projekt 21”. W 2022 zespół w ramach Stypendium Ar tystycznego Marszałka Województwa Kujawsko–Pomorskiego zrealizował nagranie płyty ON FOLK THEMES z kwartetami Szymona Laksa i Borysa Latoszyńskiego. RAFFA Quartet aktywnie koncertuje, a w swoim dorobku posiada kilkadziesiąt koncertów propagujących muzykę kameralną.
Filip Lipski – skrzypce
Absolwent "Szkoły Talentów" w Poznaniu, kontynuował swoją edukację na Universitat der Kunste w Berlinie u prof. T. Tomaszewskiego. Został uhonorowany stypendium przez City of London Corporation, które umożliwiło mu podyplomowe kształcenie się w elitarnej Guildhall School of Music and Drama w klasie prof. K. Śmietany. Swoje wirtuozowskie i artystyczne umiejętności doskonalił u wybitnych muzyków jak: W. Wiłkomirska, K.A.Kulka, P. Munteanu, N. Chestain, K.Węgrzyn, R. Nodel, H. Schunk, B. le Monnier, A.R. Kragerud. Był gościnnym koncertmistrzem w różnych orkiestrach i festiwalach muzycznych: Festiwal Międzynarodowy w Catani (Sycylia) Word Symphony Orchestra, Orkiestry „L’ensemble Intereuropeen” w Thonon we Francji, „Hohenfels Symphony Orchestra Philharmonic Berlin” w Niemczech, Filharmonia Wrocławska im. W.Lutosławskiego, Filharmonia Gorzowska. Współpracował z wieloma orkiestrami w europie w tym "BBC Symphony Orchestra" w Londynie, 'Orchestre National d'Île de France' w Paryżu. Grał pod batutami dyrygentów takich jak sir Colin Davis, Mariss Jansons, J. Maksymiuk, J.Kasprzyk, sir Simon Rattle, Claudio Abbado, Jirí Belohlávek, Yoel Levi. Wykonuje recitale solowe w całej europie, grywał w takich salach jak „Konzerthaus” w Berlinie, ”Southwerk Cathedral” w Londynie, jako solista z Kameralną Orkiestrą ”Amadeus” w Dworze Artusa w Gdańsku. Był laureatem wielu konkursów w tym: I miejsce na międzynarodowym konkursie w Quakenbrucken w Niemczech, I miejsce na Ogólnopolskim konkursie J.S.Bacha w Polsce, I miejsce na konkursie muzyki kameralnej Juttungs-Foundation w Stendhal w Niemczech. Gra na skrzypcach W. Topa.
Justyna Cieślak – skrzypce
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie Vadima Brodskiego. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich u wybitnych pedagogów, m.in. Jana Staniendy, Bartosza Bryły, Adama Korniszewskiego. Współpracowała m.in. z Operą Nova w Bydgoszczy, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, czy World Orchestra Grzecha Piotrowskiego. Jako muzyk orkiestrowy koncertowała m.in. w Gyӧr, Pradze, Freiburgu, Lwowie, a także w Korei Południowej: Seulu, Daejeon, Busan. Będąc podopieczną warszawskiej Fundacji Cultura Animi brała udział w festiwalach międzynarodowych i koncertach muzyki kameralnej. Jako członek zespołów kameralnych współpracowała z kujawsko- pomorskim oddziałem Związku Kompozytorów Polskich, nagrywając utwory na płytę „Musica Nova”. Pracowała z takimi muzykami jak: Zsolt Nagy, Łukasz Borowicz, Krzysztof Herdzin, Krzesimir Dębski.
Michał Rak - altowiolista
Muzyk orkiestrowy, założyciel RAFFA Quartet. Absolwent Hochschule für Musik Würzburg (Niemcy) w klasie altówki u prof. Reinera Schmidta, gdzie studiował w latach 2005 - 2010. Od 2019 r. związany z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, gdzie pracuje jako muzyk solista oraz pełni funkcję inspektora orkiestry. W 2013 r. założył kwartet smyczkowy RAFFA Quartet, z którym aktywnie koncertuje i propaguje muzykę kameralną realizując rozmaite projekty artystyczne z zakresu kameralistyki. W 2022 otrzymał Stypendium Artystyczne Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W latach 2010 - 2018 muzyk solista w orkiestrze Opery Nova w Bydgoszczy. W 2009 roku był uczestnikiem wymiany Erasmus na Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, gdzie kształcił się u prof. Lecha Bałabana. Współpracował m.in. z Mainfranken Theater Würzburg, Neuephilharmonie Frankfurt, Mainphilharmonie Würzburg czy Bayerische Kammeroper Veitshöchheim. W 2010 r. otrzymał II nagrodę oraz nagrodę specjalną na konkursie muzyki kameralnej „Wolfgang Fischer Und Maria Fischer-Flach-Stiftung” w Würzburgu. Uczestniczył w kursach mistrzowskich u profesorów takich jak: Rainer Moog, Grigori Zhislin, Friedemann Eichhorn, Lech Bałaban oraz kursach muzyki kameralnej z Voces-Quartett oraz Juilliard-String-Quartett. Pracował z takimi muzykami jak m.in.: Herwig Zack, Max Speermann, Orfeo Mandozzi oraz dyrygentami: Mariss Janson, Jin Wang, Yuuko Amanuma, Roland Boer.
Cecylia Stanecka - wiolonczelistka oraz gambistka
Wykonuje repertuar klasyczny, od renesansu po muzykę najnowszą.
Gościła na wielu europejskich estradach. Spośród nich wymienić można Zürcher Hochschule der Künste, Hochschule der Künste Bern, University of Music Franz Liszt w Weimarze, Salę Kolumnową Związków w Moskwie, Filharmonię Narodową, Teatr Wielki – Operę Narodową, Teatr Nowy w Warszawie, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego. Uzyskała szereg nagród i wyróżnień podczas międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów. Jest laureatką m.in. Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Liezen, Andreas Stein Wettbewerb w Augsburgu, Ogólnopolskiego Turnieju Wiolonczelowego w Warszawie, I Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. L. Boccheriniego w Zamościu.
Cecylia Stanecka współtworzy prężnie działający kwartet smyczkowy Raffa Quartet. Artystka współpracuje z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Baltic Youth Philharmony, Pan European Philharmony, Open Mind Orchestra, Jungen Münchner Philharmonie oraz Baltic Neopolis Orchestra. W 2014 rozpoczęła stałą współpracę z Orkiestrą Opery Nova w Bydgoszczy jako muzyk solista. W 2019 została koncertmistrzem Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, a obecnie jest solistką Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.
Nieustanna chęć poszerzania swych horyzontów zaowocowała ukończeniem Podyplomowych Studiów Menedżerskich dla Twórców, Artystów i Animatorów Kultury na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2019 roku jest studentką w klasie violi da gamba profesora Christiana Zincke. Jest także absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Leopold Mozart Zentrum przy Universität Augsburg oraz Hochschule der Künste Bern. Kształciła się pod kierunkiem wybitnych profesorów wiolonczeli, m.in. Tomasza Strahla, Juliusa Bergera, Arto Norasa, Ivana Monighettiego, Louise Hopkins, Briana Franklina (viola da gamba), Kazimierza Michalika, Romana Jabłońskiego, Renaty Marzec oraz Andrzeja Bauera.
W 2019 otrzymała tytuł doktora sztuki w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie również wykłada.
Wiola Malchar-Orynicz
Absolwentka Studium Aktorskiego przy Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. W 2011 uzyskała dyplom aktora dramatycznego, przyznawany przez ZASP. Na profesjonalnej scenie teatralno-muzycznej pracuje nieprzerwalnie od 19 roku życia, debiutując w Gliwickim Teatrze Muzycznym, spektaklem High School Musical w reż. T. Dutkiewicza.
Współpracowała z teatrami w całej Polsce.
Wioleta Malchar-Orynicz jest etatowym członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki od roku 2011. Poza rolami w spektaklach, śpiewa również jako solistka w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny.
Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
- Wendla w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda (nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA),
- Maria Magdalena w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera,
- Sally Bowles w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
- Hudel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
Z wykształcenia jest także pedagogiem. Prowadzi warsztaty aktorskie i wokalne.
W swoim dorobku posiada nagrania studyjne m.in. z Marcinem Wyrostkiem.
Współpracuje z teatralnym Stowarzyszeniem Maskania.
Weronika Skalska
Wokalistka, autorka tekstów, songwriterka zakochana w muzyce od… zawsze.
Jest mieszanką ogromu wrażliwości z dużą dawką żywiołowości i charyzmy. Każdą zaśpiewaną przez siebie nutę ubiera w indywidualizm.
Jako solistka współpracuje z wieloma czołowymi orkiestrami występując na terenie Polski, jak i za granicą, m.in. dwukrotnie odwiedziła w trasach koncertowych Stany Zjednoczone.
W latach 2020-2023 frontmanka grupy Funkylogic, z którą stworzyła debiutancki album „Ponad Ziemią” będący mieszanką funku, popu, soulu. Weronika stale się rozwija i pomaga rozwijać się innym - dzieli się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem wspierając młodych adeptów sztuki wokalnej.
Prowadzi szereg warsztatów wokalnych, od lat koordynuje i prowadzi zajęcia warsztatowe w ramach popularnego festiwalu „Nasz Talent” we współpracy z Miejskim Domem Kultury w Myszkowie i miastem Myszków oraz gminą Łazy.
Daniel Cebula - Orynicz
Absolwent wydziału jazzu w Katowicach. Doktorant Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest wokalistą, trenerem zespołów wokalnych, kompozytorem i producentem muzycznym.
Dyrygent warsztatów gospel, które odbywają się w całej Polsce. Współpracuje na stałe z chórami i zespołami wokalnymi w Polsce i za granicą.
Występuje w produkcjach musicalowych Teatru Rozrywki w Chorzowie.
Współpracował z wieloma znanymi osobistościami polskiej sceny muzycznej, m. in. Marcinem Wyrostkiem, Kayah, Edytą Górniak, Margaret, Natalią Kukulską, Stanisławem Soyką.
Jako producent muzyczny współpracuje z artystami, komponując ich autorski materiał. Najnowszym wyprodukowanym materiałem jest płyta wokalisty FRANKY- Kamila Franczaka. Współpracuje również z teatrami muzycznymi komponując muzykę do spektakli.
Jest finalistą 6. edycji programu The Voice of Poland, laureatem Festiwalu Twórczości Niezapomnianych Artystów Polskich ,,Pejzaż bez Ciebie”.
Imienowski Jazz Set
Tomasz Imienowski
Gitarzysta basowy, kompozytor. Z muzyką związany od dzieciństwa. Porusza się biegle we wszystkich stylach muzycznych, jednak najczęściej można go spotkać z piosenką autorską, ambitnymi projektami jazzowymi i bluesowymi. Na scenie pojawia się również z zespołem Krzysztofa Tyńca, zespołem Piramidy, Natalią Lubrano i projektami muzyki jazzowej. Współpracował z Teatrem Ateneum w Warszawie. Ceniony jest przede wszystkim za świetny "drive" i pracę sekcyjną. Został zaproszony do gościnnego występu na rejestrowanym i wydanym w 2012 roku koncertowym DVD Wojtka Pilichowskiego. Zagrał prawie tysiąc koncertów w całym kraju i za granicą (USA, Dania, Niemcy, Holandia, Francja, Łotwa, Litwa, Rosja, Szwajcaria, Chorwacja, Litwa, Czechy). Koncertował także w radiu i telewizji.
Bartosz Krzywda
Pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny. Ukończył Liceum Muzyczne w Elblągu w klasie perkusji. Lider autorskich zespołów: Dream Power, Elefunk, Specjal Jazz Sextet, Krzywda, Trąba Deluks. Laureat: Nagroda Artystyczna Prezydenta Elbląga w 2009 roku, Artystyczne Wydarzenie Roku 2011 (płyta "Projekt Elbląg" ze Specjal Jazz Sextet). Autor muzyki do filmów i przedstawień teatralnych. Inicjator życia jazzowego w Elblągu. Kierownik muzyczny wielu muzycznych przedsięwzięć.
Michał Lasota
Perkusista, absolwent wydziału jazzu Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Od przeszło 15 lat aktywności zawodowej udzielał się w licznych projektach muzycznych u boku takich artystów jak Martyna Jakubowicz (koncerty w ramach promocji albumu 'Tylko Dylan', Katarzyna Groniec (koncerty promujące album 'Przypadki'), Mick Moss- Antimatter (trasa koncertowa 2011). Zaproszony przez producenta Marcina Borsa wziął udział w nagraniu debiutanckiego albumu Izy Lach 'Już czas'. W marcu 2012 roku rozpoczął współpracę z L.U.C.'iem w ramach promocji albumu 'Kostostumostów', a dziś udziela się m. in. w jego projekcie Rebel Babel. Ponadto współpracował z: Radek Bond Bednarz Eklektik Session, zespół Behavior, Krzysztof Żesławski Quartet (płyta Osiecka na jazzowo 2016), Mikromusic, Natalia Lubrano, Halina Frąckowiak, Leszek Cichoński, Daniel Bloom, Flying Vehicles, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu (ścieżka dźwiękowa ze spektaklu Frankenstein.) Od 2010 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni w takich spektaklach jak: Lalka, Chłopi czy Hair Spray.
Kamil Franczak
Wokalista, aktor, konferansjer. Laureat festiwali oraz nagród muzycznych. Debiutował w Opolu w 2010 roku z zespołem Zero Procent, z którym w latach 2004-2013 wydał dwa albumy i zagrał setki koncertów. W latach 2011-2012 współprowadził młodzieżowy program „Poziom 2.0”, emitowany na antenie TVP2. Na deskach teatralnych debiutował w 2011 roku, rolą Moritza Stiefela w musicalu „Przebudzenie wiosny” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Od tego czasu zagrał na tej scenie główne role m.in. w musicalach „Producenci”, „Sweeney Todd”, „Niedziela w parku z Georgem”, „Jak odnieść sukces w biznesie zanadto się nie wysilając” czy „Cabaret”. Za rolę Mistrza Ceremonii w tym ostatnim tytule otrzymał nagrodę artystyczną Złota Maska 2019. W 2022 roku pod pseudonimem FRANKY wydał swój pierwszy solowy album pt. „#lubiecie”, a pochodzący z niego utwór „lustracja” został uhonorowany nagrodą Grand Prix podczas XVIII Carpathia Festival w Rzeszowie (2022). Od 2023 roku gra rolę Brita w musicalu „We will rock you” - najnowszej produkcji Teatru Muzycznego Roma.
Małgorzata Janek
Przez lata pracowała z największymi artystami polskiej sceny muzycznej, uczestnicząc w nagraniach płytowych i trasach koncertowych. Z piosenką Justyny Steczkowskiej zwyciężyła roczną edycję telewizyjnego talent show "Szansa na Sukces", co otworzyło jej drzwi do wielu festiwali, także w Opolu, na których niejednokrotnie została wyróżniona. Stypendystka Międzynarodowej Artystycznej Szkoły Ærø folkehøjskole w Danii. Po udziale w programie "The Voice of Poland" w 2014 roku dołączyła do zespołu jednego z jurorów, z którym nagrała chóry i koncertowała na trasach w całej Polsce. Od 2014 roku mieszka w Londynie. Aktualnie jest członkinią jazzowej formacji Alle Choir London, z którą wystąpiła najnowszym show muzycznym w telewizji BBC1 - "The Pitch Battle" (2017). Jest wokalistką bluesowego duetu improwizowanego Trip Advisors. W 2019 roku, wspólnie założyła jazzową grupę etniczną Wild Whispers (WW). Po trzech latach we współpracy z wybitnymi muzykami z całego świata WW przybrało wiele barw.
"Night Garden with Wild Whispers”, “Storytelling by Wild Whispers”, “Jazzin' Towards the Stars”, “Chopin off the Script"
W maju 2022 roku, wspózałożyła organizację charytatywną "Wild Musos Art". W imieniu WMArt, współorganizowała londyńską edycję festiwalu VOICINGERS ON TOUR '22.
Nie przestaje się rozwijać i wciąż poszerza horyzonty, będąc otwartą na inspiracje, które czerpie z otaczającej rzeczywistości, zarówno tej materialnej, jak i duchowej.