
Adam Kośmieja
Adam Kośmieja zyskał miano jednego z najbardziej odkrywczych i nowoczesnych polskich pianistów. Nazywany muzycznym kameleonem, z łatwością i powodzeniem wykonuje zarówno repertuar klasyczny, jak i szeroko pojętą muzykę nową wraz z multimediami.
Do najważniejszych wydarzeń sezonu 2023 należą: chińskie tournée z recitalami solowymi (Shandong Grand Theatre, Shanghai Poly City Theatre, Guotai Arts Center w Chongqing, Beijing National Library Arts Centre, Chengde Grand Theatre), norewska przygoda z Chamber Concerto Agaty Zubel w GriegHallen w Bergen, rezydencja artystyczna z trio Flow Unit 3 w Royal Academy of Music w Londynie i Royal Birmingham Conservatoire.
https://adamkosmieja.com/
Fantasticus ensamble
Tworzymy duet, który łączy skrzypce i klawesyn w dialogu pełnym pasji, energii i nieoczywistych interpretacji. Naszym znakiem rozpoznawczym jest przełamywanie schematów – muzyka dawna w naszym wydaniu to nie muzealny eksponat, ale żywa, pulsująca emocjami opowieść. Specjalizujemy się w repertuarze barokowym, z naciskiem na twórczość drugiej połowy XVII wieku, sięgając po utwory, które rzadko goszczą na salach koncertowych.
Doceniają nas za odwagę w interpretacjach i wyraziste spojrzenie na muzykę. Nie boimy się eksperymentów, bo wierzymy, że barok to nie tylko forma, ale przede wszystkim prawda – prawda, która wyraża się w emocjach. To one są dla nas najważniejsze – dźwięki, które poruszają, chwile, które zmieniają, muzyka, która pozostaje w sercu na długo.
W naszych programach znajdziesz zarówno znane dzieła w nowym świetle, jak i utwory zapomniane, które wydobywamy z mroków historii. Naszym celem jest dzielić się autentycznymi emocjami i wprowadzać słuchaczy w przestrzenie, gdzie muzyka staje się przeżyciem, a nie tylko wydarzeniem.
Jesteśmy laureatkami prestiżowych konkursów – m.in. nagrody specjalnej za najbardziej kreatywną interpretację na XII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Dawnej Maurizio Pratola. Nasza pierwsza płyta, nagrana dzięki wydawnictwu Da Vinci Publishing, już wkrótce ujrzy światło dzienne, a druga, realizowana w ramach stypendium Miasta Krakowa, jest w trakcie powstawania.
Naszą misją jest przenosić muzykę dawną poza utarte granice – zarówno te stylistyczne, jak i przestrzenne. Gramy w miejscach, gdzie dźwięk nabiera nowego znaczenia, bo chcemy, by barok rezonował w każdym kontekście – od kameralnych sal, po przestrzenie, które wydają się dla niego nietypowe.
Aleksandra Owczarek (skrzypce) i Klaudia Łoboda (klawesyn) – dwa różne instrumenty, jeden głos. W muzyce szukamy tego, co autentyczne, co łączy emocje z precyzją, a tradycję z nowoczesnością. To nasza prawda. To nasze emocje. To nasza muzyka

Wojciech Waleczek
Pianista, kameralista, pedagog, profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Zbigniewa Raubo w roku 2003. Naukę kontynuował podczas studiów podyplomowych w Vancouver Academy of Music, pod kierunkiem prof. Lee Kum-Sing’a. W latach 2014 i 2017 otrzymał stopnie doktora i doktora habilitowanego sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, a w 2022 roku Prezydent RP nadał mu tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne.
Wojciech Waleczek to artysta znany z bezkompromisowego podejścia do sztuki wykonawczej. Urodzony w 1980 roku, od ponad dwudziestu pięciu lat prowadzi szeroko zakrojoną działalność koncertową wykonując recitale fortepianowe, koncerty symfoniczne i kameralne w 27 krajach Europy, a także w Kazachstanie, Kirgistanie, Uzbekistanie, Jordanii, Palestynie, Algierii, Kenii, Iranie, Iraku, Tunezji, Katarze, Arabii Saudyjskiej, Japonii, Brazylii, Argentynie Urugwaju, Surinamie, Gujanie, Kanadzie oraz w USA.
Występował jako solista z orkiestrami filharmonii: Kaliskiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Łódzkiej, Opolskiej, Pomorskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Sudeckiej, Śląskiej, Świętokrzyskiej, Wrocławskiej, Zabrzańskiej oraz z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Capellą Bydgostiensis, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, Polską Orkiestrą „Sinfonia Iuventus”, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Karlowarską Orkiestrą Symfoniczną, Narodową Orkiestrą Kameralną Mołdawii, Ammańską Orkiestrą Symfoniczną, Kaposvárską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Brzeskiego Akademickiego Teatru Dramatu, Orkiestrą Symfoniczną Teatru Narodowego w Brazylii, Orkiestrą Symfoniczną Stanu Parana w Brazylii, Qatar Philharmonic Orchestra, Państwową Orkiestrą Symfoniczną Uzbekistanu.
Współpracował z wieloma dyrygentami, m.in: M. J. Błaszczykiem, Ł. Borowiczem, K. Bumannem, G. Chmurą, S. Chrzanowskim, M. Diadiurą, M. Dworzyńskim, B. Fromangerem, Chang Joon-Gun`em, M. Gawrońskim, Cz. Grabowskim, I. Hobsonem, G. Kerenyi. J. Koskiem, M. Lebelem, M. Nesterowiczem, U. Makhmudovem, M. Metelską, N. Morozowiczem, D. Pavilionisem, O. Palymskim, M. Pijarowskim, W. Rajskim, J. Rogalą, Z. Rychertem, J. Salwarowskim, M. U. Sidiq`em, R. Silvą, M. Smolijem, A. Sosnowskim, M. Sugarem, P. Venerim, A. Weiserem, T. Wojciechowskim, M. Wolniewskim, J. M. Zarzyckim, M. Żółtowskim, B. Żurakowskim.
Zespół Czereśnie
Jesteśmy Czereśnie i powstaliśmy w 2017 r. w Krakowie.
Wyobraź sobie piosenki opowiadające o sprawach najważniejszych: ochronie przyrody, dbaniu o własne zdrowie, miłości do najbliższych, poszanowaniu różnorodności. Skierowane do najmłodszych, lecz unikające infantylizacji. Wykonywane w żywiołowej formie, pełnej wspólnych zabaw i interakcji z publicznością. Wyobraź sobie zespół dla dzieci inny niż wszystkie – Czereśnie!
Andrzej Zagajewski, laureat Paszportu Polityki wraz z zespołem Hańba!, stworzył muzykę, która za cel stawia nie tylko dobrą zabawę, ale również pobudzanie rozwoju każdego człowieka, przede wszystkim tego najmłodszego – jego wrażliwości, kreatywności i zdolności.
Występy Czereśni to okazja do poznania całej palety instrumentów i ich brzmień: perkusji, bandżo, mandoliny, gitary basowej, a nawet tuby czy klarnetu. Młody odbiorca
ma szansę uczestniczenia w prawdziwym koncercie, wykonywanym przez profesjonalnych muzyków ogranych na scenach od Stanów Zjednoczonych, przez całą Europę, po daleką Australię. Sporo w tym jednak zabawy – dzieciaki wciągane są nie tylko do tańca, tupania czy klaskania, ale również wspólnego grania utworów na małych instrumentach.
Na najnowszym albumie Andrzeja (śpiew, instrumenty strunowe), wsparł kompozycyjnie Sebastian Kaszyca (instrumenty perkusyjne, pianino). Niezawodną rolę odegrali również grający na instrumentach dętych Wojciech Wędzicha i Jakub Lewicki. Koncertowe zaproszenie Biblioteki Narodowej do uczczenia Roku Marii Konopnickiej przerodziło się w pełnoprawny album, na którym Czereśnie zaprezentowały pełnię swoich muzycznych możliwości (i szerokiego instrumentarium). Czyli dokładnie to, co czeka uczestników każdego koncertowego spotkania!

Neuma Quartet
Neuma Quartet to zespół, który od momentu powstania zdobywa uznanie zarówno na polskiej, jak i międzynarodowej scenie muzycznej.
Punktem wyjścia artystycznej drogi kwartetu był koncert u boku Leonory Armellini, laureatki XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. To wyjątkowe wydarzenie — inauguracja XXI Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w 2022r. — stało się impulsem do powołania zespołu, który uczynił sobie za cel odkrywanie głębi kameralnej literatury muzycznej i dzielenie się nią z odbiorcami na najwyższym poziomie artystycznym.
Od tego momentu Neuma Quartet nieustannie rozwija swoje brzmienie, czego świadectwem są liczne nagrody i wyróżnienia. W 2023 roku zespół zdobył III miejsce oraz dwie nagrody specjalne podczas I Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, a także dotarł do półfinału prestiżowego Carl Nielsen International Competition. Rok wcześniej kwartet został uhonorowany Grand Prix w ramach Beethoven International Competition.
Wrażliwość artystyczna zespołu została dostrzeżona również przez organizatorów ważnych europejskich wydarzeń muzycznych. Neuma Quartet jest zapraszany na takie wydarzenia jak Musethica International, Crans Montana Classics w Szwajcarii (gdzie kształcił się i występował u boku Jerusalem Quartet), a także na festiwale Schleswig-Holstein Musik Festival i Zeist Music Days Festival & Masterclass.
Choć zespół występuje przed zróżnicowaną publicznością, szczególne miejsce w jego działalności zajmuje kontakt z najmłodszymi słuchaczami. Artyści z zaangażowaniem uczestniczą w projektach edukacyjnych, wierząc, że muzyka – podobnie jak rozmowa – może budować więzi, inspirować i kształtować wrażliwość kolejnych pokoleń.
Lily Phee
Singapurska pianistka Lily Phee rozpoczęła swoją muzyczną przygodę w wieku 5 lat. Naukę kontynuowała w Akademii Sztuk Pięknych Nanyang w Singapurze, a następnie rozpoczęła naukę w Akademii Muzycznej Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, gdzie obecnie znajduje się pod opieką Andrzeja Pikula.
W swoim najnowszym dorobku zdobyła I miejsce na VIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Chopina w Turznie, zdobyła wyróżnienie na II Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego oraz zadebiutowała z Orkiestrą Filharmonii Częstochowskiej poprzez „Gram z Konkurs Orkiestry organizowany przez Akademię Muzyczną Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Jest także laureatką II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fausta Zadry we Włoszech, a w zeszłym roku otrzymała nagrodę od Oscara Macchioniego za najlepszą interpretację dzieła Karola Szymanowskiego (Sonata op.21 nr 2).
Do godnych uwagi nagród zdobytych w jej rodzinnym kraju należą pierwsze nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym dla Młodzieży w Singapurze, Międzynarodowym Konkursie Pianistów Klasycznych w Singapurze, trzecie nagrody na Krajowym Konkursie Pianistów i Skrzypcowych oraz na Konkursie Pianistycznym Cristofori. Dodatkowo w 2018 roku została wyróżniona tytułem „Yamaha Artist” w ramach inicjatywy „I Play Yamaha”.
Pasja Lily do muzyki zaprowadziła ją także za granicę do Danii, Rosji, Hongkongu i Tajlandii, gdzie występowała z recitalami i brała udział w konkursach. Do jej znaczących osiągnięć konkursowych zaliczają się pierwsze nagrody na Letnim Festiwalu Muzycznym Isaaca Albéniza w Camprodon w Hiszpanii oraz międzynarodowy konkurs pianistyczny Recondite Armonie III w Grosseto we Włoszech.
Brała także udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych pianistów, takich jak Tamás Ungár, Robert Winter, Kenneth Hamilton i Dina Parakhina.


WARSAW GAMELAN GROUP
Jest pierwszym w Polsce zespołem prezentującym jawajską muzykę gamelanową. Grupa powstała w 2001 roku na bazie zespołu warsztatowego działającego przy Instytucie Muzykologii UW. Zespół specjalizuje się wykonywaniu tradycyjnej muzyki jawajskiej (karawitan Jawa), jednak w swoim repertuarze ma również utwory współczesnych kompozytorów (zarówno indonezyjskich, jak i zachodnich). Ponadto grupa wykonuje również spektakle jawajskiego teatru cieni wayang kulit.
WGG koncertowała w wielu miastach Polski biorąc udział w takich imprezach jak: Toruński Festiwal Nauki i Sztuki, Festiwal Nauki w Warszawie, Crossdrumming Festival - Miedzynarodowy Festiwal Sztuki Perkusyjnej w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje” w Krakowie, Festiwal Kultur Świata „Okno na świat” w Gdańsku, Warszawska Jesień, Mała Warszawska Jesień, czy Festiwal Sonus Ex Machina w Poznaniu. Ponadto zespół występował również za granicą (koncerty w Pradze), a kilkoro muzyków WGG koncertowało również w Indonezji w ramach wspólnych projektów z tamtejszymi artystami.
Mauris Ensemble
Mauris Ensemble to inicjatywa artystyczna, którą w 2022 roku rozpoczęła trójka muzyków: flecistka Magdalena Di Blasi, altowiolista Jan Czyżewski oraz harfista Adrian Nowak. Celem zespołu jest tworzenie własnego języka muzycznego, na który składa się repertuar klasyczny, muzyka improwizowana, eksperymentalna oraz elektroniczna, a także przestrzeń pozwalająca na intymny kontakt z publicznością oraz innymi twórcami.
Zespół nieustannie rozwija swoją działalność współpracując z wieloma uznanymi artystami czy podmiotami, które poszerzają spektrum twórcze muzyków. Pracując pod kierunkiem m.in. Rity Costanzi - uznanej na całym świecie harfistki, artystki i aktorki zespół rozwija swój repertuar, który owocuje w wielu autorskich projektach takich jak LIQUID, który jestem koncertem muzyki klasycznej i improwizowanej połączonej z muzyką elektroniczną i degustacją win naturalnych.
Muzycy Mauris Ensemble w swoim działaniu kierują się otwartością na nowe formy wychodzące poza przyjęte normy muzyki klasycznej. Współpraca z artystami wizualnymi, praca z ruchem czy muzyką elektroniczną jest efektem wspólnie stworzonej idei oraz potrzeb indywidualnych każdego członka Ensemble.
Zespół występował na wielu festiwalach, m.in: Muzyka na Szczytach (Zakopane), 10. Krakowska Jesień Muzyczna (Filharmonia Krakowska), 32. Świętokrzyskie Dni Muzyki (Filharmonia Świętokrzyska), Festiwal KOHERENCJE (Bydgoszcz). Od 2025 roku zespół doskonali swoje umiejętności realizując studia kameralne w Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie.


Quintessence
Zespół Quintessence skupia muzyków zatrudnionych na co dzień w trzech wiodących, warszawskich orkiestrach: Filharmonii Narodowej, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz Polskiej Operze Królewskiej.
Członkowie zespołu:
- Seweryn Zapłatyński – flet
- Piotr Lis – obój
- Grzegorz Wołczański – klarnet
- Marcin Orliński – fagot
- Daniel Otero Carneiro – waltornia
Wszyscy muzycy doskonalili swoje umiejętności i zdobywali doświadczenie studiując na uczelniach muzycznych w Polsce i za granicą oraz uczestnicząc w wielu międzynarodowych kursach mistrzowskich. Występują zarówno jako soliści, jak i kameraliści. Są laureatami licznych nagród na konkursach ogólnopolskich oraz międzynarodowych, solowych i kameralnych.
W lipcu 2023 roku kwintet dęty Quintessence otrzymał III nagrodę podczas III Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej w Rzeszowie oraz nagrody pozaregulaminowe w postaci propozycji koncertów. Zespół został także wyróżniony nagrodą za najlepsze wykonanie utworu Antoniego Szałowskiego.
W 2024 roku Quintessence wystąpił podczas gali wręczenia nagród Koryfeusz Muzyki Polskiej w Filharmonii Narodowej. Zespół zaprezentował się także na Międzynarodowej Konferencji Instrumentów Dętych Drewnianych w Akademii Muzycznej w Poznaniu, prowadząc przy okazji kursy mistrzowskie dla studentów. Rok zakończył koncertem w Instytucie Polskim w Bratysławie.
Seweryn Zapłatyński jest flecistą Filharmonii Narodowej i wykładowcą - doktorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie oraz prowadzi klasę fletu w ZPSM nr. 1 w Warszawie. Urodzony w Oławie na Dolnym Śląsku, kształcił się pod okiem prof. Urszuli Janik-Lipińskiej w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz prof. Andrei Lieberknecht w Hochschule für Musik und Theater w Hannoverze. Do najważniejszych osiągnięć należy zdobycie I nagrody oraz nagród pozaregulaminowych w III Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2009r.), III nagrody w XV Międzynarodowym Konkursie Fletowym im. Friedericha Kuhlau’a w Uelzen, Niemcy, 2013r. (15. Internationaler Flöten-Wettbewerb „Friedrich Kuhlau”), w kategorii zespoły kameralne oraz II nagrody (I nie przyznano) i nagród pozaregulaminowych (za najlepsze wykonanie utworu patrona konkursu), w VIII Międzynarodowym Konkursie Kwintetów Dętych im. Henri Tomasi w Marsylii (8 Concours International de Quintette a vent „Henri Tomasi”), 2015r. Koncertuje w Polsce i zagranicą, solo i kameralnie. Współpracuje z czołowymi polskimi orkiestrami symfonicznymi. Prowadzi kursy i warsztaty fletowe, zasiada w składzie jury konkursów fletowych.
Piotr Lis jest solistą Orkiestry Filharmonii Narodowej. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Kształcił się także w klasach oboju Jean-Louis Capezzalego i Jérôme'a Guicharda w CNSMD de Lyon oraz Diethelma Jonasa w Musikhochschule Lübeck. Jest zdobywcą Grand Prix V Ogólnopolskiego Konkursu Zespołów Kameralnych Instrumentów Dętych w Warszawie (2005) oraz półfinalistą IX Międzynarodowego Konkursu Obojowego w Karuizawie (Japonia, 2009). Współpracuje z czołowymi polskimi zespołami, takimi jak: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Sinfonia Varsovia i Sinfonietta Cracovia, Polską Orkiestrą Radiową, NFM Leopoldinum. Od 2020 r. jest również wykładowcą Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.
Grzegorz Wołczański, solista Orkiestry Filharmonii Narodowej. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich, prowadzonych przez klarnecistów takich jak: Michel Lethiec, Florent Héau, Julian Bliss, Ernesto Molinari, David Minetti, Stephen Williamson. Jest laureatem, a także zwycięzcą wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów, m.in. I miejsce w kategorii trio stroikowe oraz I miejsce w kategorii kwintetów dętych w X Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych Instrumentów Dętych w Warszawie (2014), Grand Prix VI Zachodniopomorski Festiwal Klarnetowym o zasięgu międzynarodowym (2014), Finalista 3rd International Clarinet Competition w Lizbonie (2015). Czterokrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także programu „Młoda Polska”, m.st. Warszawy im. Jana Pawła II, Banku Zachodniego WBK, Fundacji Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich. Współpracował z zespołami, takimi jak Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, Sinfonia Iuventus, Orkiestra Reprezentacyjna Sił Powietrznych.
Daniel Otero Carneiro, solista Orkiestry Filharmonii Narodowej. Ukończył z wyróżnieniem Conservatorio Superior de Vigo.W 2011 roku rozpoczął studia w Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie oraz Brass Academy w Alicante. W tym samym roku koncertował z Luzerne Festival Orchestra, pod dyrekcją Claudio Abbado.Współpracuje z orkiestrami, takimi jak: Orquesta Sinfónica de Galicia, Orquesta Sinfonica de Bilbao, Sinfonia Varsovia, Orchestra dell'Accademia Nazionale di Santa Cecilia and Royal Philharmonic Orchestra.
Marcin Orliński - fagocista i pedagog. W 2018 roku ukończył z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. zw. dr hab. Artura Kasperka. W latach 2014-2018 kształcił się również w Hochschule für Musik und Theater München w klasie prof. Daga Jensena. Marcin jest laureatem kilkunastu konkursów międzynarodowych. Współpracuje z licznymi orkiestrami w Polsce i zagranicą m.in.: Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie, Filharmonia Poznańska im. Tadeusza Szeligowskiego, NFM Leopoldinum, Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Kraków – Sinfonietta Cracovia, Gustav Mahler Jugendorchester czy Santander Orchestra. Od 2018 roku prowadzi zajęcia w klasie fagotu i kameralistyki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 2020 roku jest pierwszym fagocistą Polskiej Opery Królewskiej, a od 2022 muzykiem Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.
Adam Banaszak
Poprowadził przeszło 600 koncertów i spektakli, sprawował kierownictwo muzyczne lub podjął się współpracy przy przygotowaniu ponad 50 premier.
Konsekwentnie opiera swój repertuar na związkach muzyki, słowa i teatru. Szczególnie bliska jest mu włoska muzyka od bel canto do weryzmu: Cyrulik sewilski, Napój miłosny, Traviata, Rigoletto, Nabucco, Don Carlos, Madame Butterfly, Cyganeria, Tosca, Rycerskość wieśniacza, Pajace. Dyrygował premierami Cosi fan tutte, Wesela Figara, Czarodziejskiego fletu. Prowadził szereg spektakli ze ścisłego kanonu repertuaru operowego (Eugeniusz Oniegin, Halka, Faust, Carmen). Ważne miejsce w w jego repertuarze zajmują spektakle baletowe (Giselle, Don Juan Glucka, Dziadek do orzechów).
Istotną część działalności dyrygenta stanowi muzyka współczesna. Dokonał prawykonań oper Pawła Mykietyna (Czarodziejska góra) oraz Zygmunta Krauzego (Yemaya — Królowa Mórz). Wielokrotnie sięgał także do dzieł rzadziej wystawianych (Trouble in Tahiti Bernsteina, Głos ludzki Poulenca, Curlew River i The Burning Fiery Furnace Brittena).
Prowadzi koncerty filharmoniczne, nagrywał m.in. z Orkiestrą Polskiego Radia i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Jego spektakle i koncerty transmitowało i retransmitowało radio i telewizja (TVP Kultura, Drugi Program Telewizji Polskiej, Drugi Program Polskiego Radia, Rundfunk Berlin Brandenburg i in.). Występował na festiwalach: Nostalgia, Malta, Warszawska Jesień i Sacrum Profanum.
Jest adiunktem na Akademii Muzycznej we Wrocławiu ze stopniem doktora habilitowanego. Wcześniej był m.in.: dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi i kierownikiem muzycznym Opery Wrocławskiej. Prowadził spektakle w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Krakowskiej, Operze Śląskiej w Bytomiu, Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Operze Nova w Bydgoszczy.


Sunjae Ok
Występował podczas licznych koncertów, grając m.in. z Euro-Asia Philharmonic Orchestra i Imcheon Philharmonic Orchestra pod batutą Nanse Gum.
W 2015 r. grał na InterHarmony Music Festival we włoskim Arcidosso. W 2017 r. rozpoczął studia na Universität der Künste Berlin pod okiem prof. Tomasza Tomaszewskiego.
Laureat licznych nagród, w tym m.in. I nagrody w konkursie muzycznym Areum Broadcasting Network (2004), I nagrody w Little Mozart Competition w Korei (2007), otrzymał także I nagrodę, kończąc edukację w Yewon School (2014).
Koncertował również w Polsce - w 2018 r. grał m.in. w Mosznie i Opolu. W 2020 r. zdobył II nagrodę na 7. Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej w Bydgoszczy.
Carla Marrero Martinez
W latach 2020-2024 studiowała u prof. Any Chumachenco w Hochschule für Musik und Theater w Monachium. Obecnie kontynuuje naukę na studiach podyplomowych u prof. Ingolfa Turbana. Wyróżnia się głęboką muzykalnością i błyskotliwą techniką.
Grając koncerty skrzypcowe Brahmsa, Sibeliusa i Schumanna, występowała m.in. w Konzerthaus Berlin, Konzerthaus Freiburg i Auditorio Nacional Madrid z
Orkiestrą Symfoniczną Radia i Telewizji Hiszpańskiej, Miami Symphony i Magdeburgische
Philharmonie pod kierunkiem dyrygentów takich jak: Christoph Poppen, Eduardo Marturet i Anna Skryleva.
Regularnie gra w zespole Mutter's Virtuosi z Anne-Sophie Mutter. Jako kameralistka występowała z Gidonem Kremerem, Christianem Tetzlaffem i Stevenem Isserlisem.
W 2017 r. zwyciężyła w Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Villa
de Llanes w Hiszpanii, a w 2021 r. zdobyła Nagrodę Manfreda Grommka przyznaną przez Kronberg Academy.
Wonbeen Chung
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat, a jako 15-latka została przyjęta do Seoul Arts High School. W wieku 21 lat ukończyła studia licencjackie na Hochschule für Musik und Theater w Monachium, jest też absolwentką studiów magisterskich i podyplomowych u prof. Pierre'a Amoyala w Mozarteum w Salzburgu.
Wonbeen Chung występowała z Koreańską Orkiestrą Kameralną, Daejeon Philharmonic Orchestra, Hofer Symphoniker, a także Savaria Symphony Orchestra.
Jest laureatką wielu konkursów krajowych i międzynarodowych m.in. II nagrody na Postacchini International Violin Competition (2019), była też finalistką Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego Henri Marteau (2017).
Jako kameralistka występowała m.in. w Schloss Mirabell (Salzburg, Austria), Schloss Moosham (Unterenberg, Austria), Künstlerhaus Salzburg, Göttingen Clavier
Salon, Claustros de Santo Domingo (Jerez, Hiszpania), Internationale Sommerakademie Ettal (Ettal, Niemcy) i Karl Amadeus Hartmann-Gesellschaft e.V. (Monachium, Niemcy).
W 2023 r. założyła Trio Egon.
Radosław Kurek
Od zdobycia wyróżnienia The Bridget Doolan Prize za najlepsze wykonanie utworu W. A. Mozarta na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Dublinie w 2012 roku oraz zwycięstwa XV Między-narodowego Konkursu im. J. Brahmsa w austriackim Pörtschach w 2008 roku (wraz z wiolonczelistą Georgyim Lomakovem), Radosław Kurek intensywnie pracuje nad poszerzaniem swojego repertuaru. Stale doskonali wysokie umiejętności na polu interpretacji muzyki kameralnej i dzieli się swoją wrażliwością z publicznością wykonując muzykę od klasycyzmu do współczesności na starannie przemyślanych recitalach solistycznych.
Jego siła jako artysty tkwi w niezwykłej elastyczności we współpracy z innymi muzykami, dlatego jest szczególnie ceniony jako partner w muzyce kameralnej.
Owocem wielu muzycznych spotkań pianisty są nagrania dla takich wytwórni płytowych jak niemiecka GENUINE Classics, Bayerischer Rundfunk, ANAGRAM, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Sarton, Dux, Soliton czy BeArTon.
Artysta uczestniczył w wielu prestiżowych wydarzeniach muzycznych, występując zarówno jako solista jak i kameralista w Austrii, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Hiszpanii, Włoszech, Japonii, Egipcie, USA oraz licznych miastach Polski. Grywał między innymi w Malmö Live Konsethus, Gamle Logen Concert Hall w Oslo, Auditorium Augustianum w Watykanie, Festsaal w Wiedniu, Auditorium al Duomo we Florencji, a także w salach Filharmonii Narodowej, Gorzowskiej, Koszalińskiej, Pomorskiej, Krakowskiej, Bałtyckiej, Warmińsko – Mazurskiej, Wrocławskiej i Łódzkiej oraz Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach i Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Jako solista występował między innymi z orkiestrami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, Filharmonii Wrocławskiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Gorzowskiej, Filharmonii Koszalińskiej, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach oraz Orkiestrą Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” i Capellą Bydgostiensis, a także Royal Philharmonic Orchestra pod dyrekcją wielu znakomitości dyrygenckich takich jak Dirk Brossé, Jacek Kaspszyk, Jose Maria Florencio, Michał Nesterowicz, Kai Bumann czy Jakub Chrenowicz. Partnerował też tak wybitnym artystom jak Jadwiga Rappe, Konstanty Andrzej Kulka, Roman Jabłoński czy Jadwiga Kotnowska; współpracował również z Patrickiem Doylem, Robertem Kabarą, Wiesławem Kwaśnym, Agatą Zubel, Bartoszem Koziakiem, Magdaleną Bojanowicz – Koziak, Mariuszem Godlewskim, Marcinem Zdunikiem, Mariuszem Patyrą oraz Lutosławski Quartet. Wielokrotnie zapraszany na festiwale, m.in.: Chopin i Jego Europa, Festiwal Witolda Lutosławskiego Łańcuch, Festiwal Trzy-Czte-Ry, Chopin w Barwach Jesieni, Muzyka na Szczytach, Dni Muzyki Karola Szymanowskiego, Gdańska Jesień Pianistyczna, Gdański Festiwal Muzyczny.
Radosław Kurek był oficjalnym pianistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego
im. W. Lutosławskiego w Warszawie (2018), gdzie otrzymał wyróżnienie dla pianisty, a także Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Katowicach (2018) – tam również zdobył nagrodę dla najlepszego pianisty – kameralisty. Ponadto jako solista lub pianista - kameralista uczestniczył oraz zdobywał nagrody i wyróżnienia na konkursach w Indianapolis, Genewie, Monachium, Terni, Shumen, Narwie, Florencji, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu i Katowicach.
Radosław Kurek ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki
w Gdańsku, w klasie fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń pozostając jej asystentem w latach 2008-2009.
Od jesieni 2009 roku jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie pracuje na stanowisku profesora uczelni. Tam też w 2014 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych,
a w 2019 doktora habilitowanego.


Bartłomiej Wezner
„Bartłomiej Wezner posiada niezwykłą wrażliwość i wyobraźnię muzyczną. Dysponuje zarazem niezbędnym warsztatem, który umożliwia mu kreowanie wykonań zapadających na długo w pamięci słuchaczy.”
Prof. Katarzyna Popowa – Zydroń
„(...)jego wybitna muzykalność pozwalająca na wydobywanie bogatych odcieni kolorystyki fortepianowej - nieraz z wielką dozą intuicji dostosowując ją do sztuki wokalnej poszczególnych śpiewaków - pozwalają oceniać go jako jednego z najwybitniejszych znanych mi polskich pianistów - kameralistów.”
Prof. Helena Łazarska
Bartłomiej Wezner jest jednym z najwszechstronniejszych pianistów swojej generacji: solistą, kameralistą, pedagogiem, managerem kultury.
Jest laureatem międzynarodowych konkursów kameralnych: St Martin’s Chamber Music Competition (2011, Londyn – I nagroda), 16 Premio Trio di Trieste (2015, Triest – III nagroda), Academie de Musique de Lausanne (2015, Lozanna – laureat), 50th International Vocal Competition ‘s-Hertogenbosch (2014, Holandia – laureat w kategorii Lied Duo) oraz XVII Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (2010 – III nagroda). Zdobył nagrody dla najlepszego pianisty podczas konkursów wokalnych w Warszawie (2007), Katowicach (2008), Łodzi (2009), Sopocie (2010) i w Częstochowie (2013). Jako solista zdobył Nagrodę Specjalną na VI Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2004) oraz Wyróżnienie na XV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. L. Janáčka w Brnie (2008, Czechy).
Urodził się w 1981 roku w Nysie. Ukończył Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu prof. Ewy Pobłockiej (2006). W latach 2002-2004 był też studentem prof. Jerzego Sulikowskiego a równolegle studiował klawesyn u prof. Urszuli Bartkiewicz. Absolwent Podyplomowego Studium Pieśni oraz Stażu Artystycznego u prof. Mai Nosowskiej i Jana Staniendy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (2011/12). W 2013 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych, a w 2019 habilitację. W 2020 roku objął w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy stanowisko profesora uczelni oraz kierownika Katedry Kameralistyki Fortepianowej. W roku 2020 został mianowany Redaktorem Wydawnictw Fonograficznych Wydawnictwa AMFN SAGITTARIA w Bydgoszczy. Na kadencję 2024-2028 został wybrany Dziekanem Wydziału Instrumentalnego AMFN w Bydgoszczy. Od 2018 roku jest dyrektorem artystycznym festiwalu Muzyka w willi Blumwego.
Znaczący wpływ na estetykę wykonawczą Bartłomieja Weznera miały lekcje mistrzowskie z artystami tej miary co Maestro Janoš Starker, Stephen Kovacevich, Raphaël Pidoux (Wanderer Trio), Gregor Sigl (Artemis Quartet), Jean Paul Trio, Niklas Schmidt (Trio Fontenay), Clive Brown, Ewa Podleś, Urszula Kryger, Kevin Kenner, Maja Nosowska, Marcin Sikorski. Koncertuje ze znakomitymi muzykami: Vadimem Brodskim, Pawłem Zalejskim, Marią Machowską, Joanną Kreft, Agatą Schmidt, Ingridą Gápovą, Ewą Leszczyńską, Jakubem Jakowiczem, Arturem Rozmysłowiczem, Magdaleną Bojanowicz. Jest pianistą i współzałożycielem zespołów BMF Piano Trio, Herbert Piano Trio, Surrealistic Five. Wraz z ojcem i rodzeństwem, tworzy unikatowy rodzinny kwartet Wezner Ensemble. Występował w Polsce, Belgii, Czechach, Szwecji, Grecji, Niemczech, Serbii i Czarnogórze, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych. Jako solista koncertował m.in. z Capellą Bydgostiensis, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Opolską, Lwowską Narodową Orkiestrą Kameralną Akademia czy Filharmonikami Bydgoskimi.
Był pianistą–korepetytorem Mistrzowskiego Kursu Wokalnego Maestry Teresy Żylis-Gara w Pałacu w Radziejowicach (2008), warsztatów Młodzi Śpiewacy Małopolski prof. Heleny Łazarskiej i Zofii Kilanowicz w Nowym Sączu (2012), Kursu Mistrzowskiego Thomasa Hampsona w Filharmonii Gorzowskiej (2014) oraz oficjalnym pianistą XIV, XV i XVI, XVIII Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011, 2013, 2015, 2019), IX Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (2016), Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018) oraz IV Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Karola Lipińskiego w Toruniu (2019).
Otrzymał stypendia: Piano Texas Festival and Academy w Fort Worth (2006, USA), International Dartington Summer School (2012, Wielka Brytania), Beethoven Haus w Bonn (2015, Niemcy), Prezydenta Bydgoszczy (2011, 2012) oraz Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego (2011, 2012, 2017, 2020) oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego: Młoda Polska (2012) oraz Stypendium Twórcze (2021). Jest również laureatem Nagrody Marszałka Województwo Kujawsko-Pomorskie w kategorii Kultura (2022) oraz Nagrody Artystycznej Prezydenta Miasta Bydgoszczy (2023).
Pianista znakomicie odnajduje się zarówno w repertuarze klasycznym jak i w muzyce XX i XXI wieku. Dokonał prawykonań i premierowych nagrań kompozycji m. in: Hanny Kulenty, Zbigniewa Bargielskiego, Roxanny Panufnik, Marcina Maseckiego, Michała Dobrzyńskiego, Zygmunta Mycielskiego. Jego koncerty były transmitowane przez m. in. Polskie Radio „Dwójka” i RTS Suiss. Nagrywał dla wytwórni CdAccord, Dux, Sagittaria i Acte Préalable.
Damy Polskiej Piosenki
Zapraszamy na wyjątkowy koncert poświęcony ikonom żeńskiej sceny muzycznej w Polsce.
"Damy Polskiej Piosenki" to hołd dla niezapomnianych głosów, charyzmy i twórczości artystek, które od lat kształtują muzyczną wrażliwość kilku pokoleń słuchaczy.
Zespół występujący w koncercie „DamyPolskiej Piosenki” to kameralny skład obogatym, zróżnicowanym brzmieniu,łączący klasykę z nowoczesnością.
Jan Gembala – kierownik muzyczny projektu – tworzy kolorystyczną paletębrzmień, grając na instrumentachklawiszowych: pianinie akustycznym,organach, syntezatorach orazelektrycznym pianinie.
Na gitarze basowej, Moogu oraz kontrabasie gra multiinstrumentalista Michał Rybka, odpowiadający zafundament harmoniczny i groovekażdej aranżacji.
Sekcję rytmiczną dopełnia perkusista - Michał Szubert, wnosząc dynamiczny puls i subtelne akcenty perkusyjne, które wzmacniają emocjonalną narrację koncertu.
Całość spaja Joanna Kaczmarkiewicz – wokalistka o charyzmatycznym głosie, która z wyczuciem interpretuje utwory wielkich dam polskiej piosenki.


Marija Jelic
Marija Jelić to 31-letnia sopranistka urodzona w Belgradzie. Kontynuowała edukację wokalną pod kierunkiem Nelsona Calziego i Bruny Baglioni. W 2017 roku przeszła przesłuchania do Studia Operowego przy Narodowym Teatrze w Belgradzie, gdzie rozpoczęła karierę sceniczną, wykonując role drugoplanowe, a następnie główne partie operowe. Występowała m.in. jako Micaëla (Carmen) i Stanka w operze O świcie Stanisława Biničkiego na scenie Narodowego Teatru w Belgradzie, a także jako Mimi (Cyganeria), Aida (Aida), Tosca (Tosca) oraz Elżbieta (Don Carlo) w Serbskim Teatrze Narodowym w Nowym Sadzie.
Występowała na licznych koncertach w Azerbejdżanie, Argentynie, Włoszech, Łotwie, Estonii, Niemczech, Meksyku, Bułgarii, Macedonii Północnej, Chorwacji i Słowenii.
W 2021 roku wzięła udział w koncertowym wykonaniu opery Carmen na Festiwalu w Lublanie u boku Elīny Garančy i Jonathana Tetelmana pod batutą Karla Marka Chichona. Śpiewała również na gali otwierającej 60. Festiwal Letni w Ochrydzie, w Belgradzie z Plácido Domingo i Orkiestrą Symfoniczną Serbskiego Radia i Telewizji, w Chorwacji z José Curą oraz podczas festiwalu w Płowdiwie, wykonując IX Symfonię Beethovena. Występowała także z Jerozolimską Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją Sébastiena Roulanda jako Mimi w Cyganerii na Festiwalu Operowym w Jerozolimie (Izrael), a także w tej samej roli na Festiwalu Operowym w Narwie (Estonia). Na Łotwie śpiewała z Orkiestrą Opery Narodowej w Rydze podczas Festiwalu Operowego w Siguldzie oraz z Orkiestrą Symfoniczną w Lipawie. Wystąpiła również jako Elżbieta w operze Don Carlo na scenie opery w Płowdiwie.
W 2021 roku dała solowy koncert w Carnegie Hall z pianistą Anthonym Manolim, a w 2022 roku wykonała cykl Illuminations Benjamina Brittena podczas Festiwalu w Ochrydzie.
W 2023 roku występowała z Orkiestrą Filharmonii Belgradzkiej pod batutą Gabriela Feltza w III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego, jako Aida w Operze w Kairze, w IV Symfonii Mahlera z Filharmonią Sofijską, jako Aida w Operze Narodowej Macedonii Północnej, jako Hrabina w Weselu Figara w Opera Carolina w Charlotte (USA), jako Judyta w Zamku Sinobrodego Béli Bartóka na Festiwalu w Narwie (Estonia), w koncercie galowym z Orkiestrą Filharmonii w Toluce (Meksyk) oraz jako Maddalena di Coigny w Andrei Chénierze w Belgradzie. W Seulu wystąpiła jako Mimi w Cyganerii w Lotte Concert Hall.
W 2024 roku śpiewała z Filharmonią Sofijską i nagrywała dla wytwórni Naxos światową premierę Griseldis Adolphe’a Adama. Wystąpiła także w Centrum Sztuk Performatywnych w Tajpej z Tajwańską Orkiestrą Symfoniczną jako Mimi w Cyganerii. W tym samym roku brała udział w koncercie galowym otwierającym 75. sezon Opera Carolina (USA), śpiewała Toscę w Operze Narodowej i Balecie w Macedonii Północnej, występowała z zespołem „Umberto Giordano” na Camerata Musicale Barese w Bari, a w grudniu 2024 roku zadebiutowała jako Santuzza w Rycerskości wieśniaczej w Centrum Kultury w Heraklionie (Grecja) pod batutą Maestro Myrona Michailidisa.
Marija Jelić jest prezesem Międzynarodowej Fundacji Operowej z siedzibą w Belgradzie. Ukończyła studia licencjackie i magisterskie na Wydziale Elektrotechniki Uniwersytetu w Belgradzie i obecnie jest doktorantką na tej samej uczelni.
Marta Matalon
Ukończyła studia magisterskie w Litewskiej Akademii Muzyki i Teatru. Jako studentka wystąpiła w roli Manji w operetce Mariza Imre Kálmána na scenie Państwowego Teatru Muzycznego w Kłajpedzie. W 2009 roku zadebiutowała na scenie Litewskiego Narodowego Teatru Opery i Baletu w roli Gianetty w operze Napój miłosny G. Donizettiego.
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. w projekcie „Il Bel Canto Italiano” w Akademii Teatru La Scala w Mediolanie, gdzie otrzymała stypendium, oraz w letnich kursach ISA na Uniwersytecie Sztuki i Muzyki w Wiedniu.
W kolejnych latach występowała m.in. jako Cherubin w operze Wesele Figara W.A. Mozarta oraz Grimgerde w Walkirii R. Wagnera w Litewskim Teatrze Opery i Baletu. W latach 2009–2013 współpracowała z Litewską Filharmonią Narodową.
W 2013 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Renato Brusona w Państwowym Konserwatorium im. P. Czajkowskiego. W 2015 roku zadebiutowała na scenie międzynarodowej jako Cherubin w operze Wesele Figara podczas tournée Litewskiego Teatru Opery i Baletu w Nowej Operze Izraelskiej.
Od 2020 roku jest solistką Jerozolimskiej Opery Lirycznej i występuje z Jerozolimską Orkiestrą Symfoniczną. W jej repertuarze znajdują się m.in. role: Santuzzy w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego, Carmen w operze Carmen G. Bizeta, Judyty w Zamku Sinobrodego B. Bartóka. W 2024 roku zadebiutowała w roli Amneris w operze Aida G. Verdiego w Teatrze Jerozolimskim.
Współpracowała z takimi dyrygentami jak Daniele Rustioni, Patrick Lange, Modestas Pitrėnas, a także z uznanymi reżyserami: Elim Sagi, Eimuntasem Nekrošiusem, Oskarasem Koršunovasem, Neeme Kuningasem i Roccem.
Występowała w Hiszpanii, Włoszech, na Ukrainie, w Niemczech, Serbii i Izraelu.W 2025 roku zadebiutuje z partią mezzosopranową w Requiem G. Verdiego z orkiestrą symfoniczną z Norymbergi.

Dainius Pavilionis
Urodził się w 1977 roku w Mariampolu na Litwie w rodzinie o bogatych tradycjach muzycznych. Ukończył szkołę muzyczną w klasie fortepianu zostając laureatem wielu konkursów. W 1992 roku podjął naukę w Konserwatorium im. J. Gruodisa w Kownie w klasie dyrygentury chóralnej. Od 1996 roku kontynuował naukę w Litewskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Povilasa Gylysa, a od 2002 roku na wydziale dyrygentury operowo-symfonicznej w klasie prof. Juozasa Domarkasa, którego postrzega jako swojego mentora i muzycznego ojca. Po uzyskaniu dyplomu w 2006 roku został wykładowcą w macierzystej akademii, a w 2017 roku objął stanowisko kierownika katedry dyrygentury. Od 2006 roku jest dyrygentem Reprezentacyjnej Orkiestry Wojska Litewskiego. Środowisko muzyczne szybko dostrzegło w osobie Dainiusa Pavilionisa wybitnego dyrygenta i dlatego systematycznie współpracuje on m.in. z Litewską Narodową Orkiestrą Symfoniczną oraz Państwową Orkiestrą Symfoniczną w Wilnie. W latach 2010 – 2015 był dyrektorem artystycznym i dyrygentem w Państwowym Teatrze Muzycznym w Kłajpedzie, gdzie przygotował wiele premier m.in. „Wesołe kumoszki z Windsoru” O. Nicolaia, „Siostrę Angelicę” G. Pucciniego, „Hrabinę Maricę” E. Kalmana, „Doctora Aybolita” I. Morozowa i „Damę Pikową” P. Czajkowskiego.
Jest laureatem wielu nagród m.in. na IV Międzynarodowym Przeglądzie Młodych Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku (2006) oraz na 8. Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów im. G. Fitelberga w Katowicach (2007). Dainius Pavilionis dyryguje orkiestrami symfonicznymi nie tylko na Litwie i w Polsce. Zapraszany jest do prowadzenia koncertów w całej Europie. Od 1 września 2020 roku jest zastępcą dyrektora ds. artystycznych Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.
Wiola Malchar-Orynicz
Absolwentka Studium Aktorskiego przy Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. W 2011 uzyskała dyplom aktora dramatycznego, przyznawany przez ZASP. Na profesjonalnej scenie teatralno-muzycznej pracuje nieprzerwalnie od 19 roku życia, debiutując w Gliwickim Teatrze Muzycznym, spektaklem High School Musical w reż. T. Dutkiewicza.
Współpracowała z teatrami w całej Polsce.
Wioleta Malchar-Orynicz jest etatowym członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki od roku 2011. Poza rolami w spektaklach, śpiewa również jako solistka w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny.
Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:
- Wendla w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda (nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA),
- Maria Magdalena w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera,
- Sally Bowles w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
- Hudel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
Z wykształcenia jest także pedagogiem. Prowadzi warsztaty aktorskie i wokalne.
W swoim dorobku posiada nagrania studyjne m.in. z Marcinem Wyrostkiem.
Współpracuje z teatralnym Stowarzyszeniem Maskania.


Weronika Skalska
Wokalistka, autorka tekstów, songwriterka zakochana w muzyce od… zawsze.
Jest mieszanką ogromu wrażliwości z dużą dawką żywiołowości i charyzmy. Każdą zaśpiewaną przez siebie nutę ubiera w indywidualizm.
Jako solistka współpracuje z wieloma czołowymi orkiestrami występując na terenie Polski, jak i za granicą, m.in. dwukrotnie odwiedziła w trasach koncertowych Stany Zjednoczone.
W latach 2020-2023 frontmanka grupy Funkylogic, z którą stworzyła debiutancki album „Ponad Ziemią” będący mieszanką funku, popu, soulu. Weronika stale się rozwija i pomaga rozwijać się innym - dzieli się zdobytą przez lata wiedzą i doświadczeniem wspierając młodych adeptów sztuki wokalnej.
Prowadzi szereg warsztatów wokalnych, od lat koordynuje i prowadzi zajęcia warsztatowe w ramach popularnego festiwalu „Nasz Talent” we współpracy z Miejskim Domem Kultury w Myszkowie i miastem Myszków oraz gminą Łazy.
Kamil Franczak
Wokalista, aktor, konferansjer. Laureat festiwali oraz nagród muzycznych. Debiutował w Opolu w 2010 roku z zespołem Zero Procent, z którym w latach 2004-2013 wydał dwa albumy i zagrał setki koncertów. W latach 2011-2012 współprowadził młodzieżowy program „Poziom 2.0”, emitowany na antenie TVP2. Na deskach teatralnych debiutował w 2011 roku, rolą Moritza Stiefela w musicalu „Przebudzenie wiosny” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Od tego czasu zagrał na tej scenie główne role m.in. w musicalach „Producenci”, „Sweeney Todd”, „Niedziela w parku z Georgem”, „Jak odnieść sukces w biznesie zanadto się nie wysilając” czy „Cabaret”. Za rolę Mistrza Ceremonii w tym ostatnim tytule otrzymał nagrodę artystyczną Złota Maska 2019. W 2022 roku pod pseudonimem FRANKY wydał swój pierwszy solowy album pt. „#lubiecie”, a pochodzący z niego utwór „lustracja” został uhonorowany nagrodą Grand Prix podczas XVIII Carpathia Festival w Rzeszowie (2022). Od 2023 roku gra rolę Brita w musicalu „We will rock you” - najnowszej produkcji Teatru Muzycznego Roma.


Maciej Rumiński
Ariel Ludwiczak
Dyrygent, kierownik muzyczny. Absolwent Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku, a także studiów podyplomowych w specjalności Zarządzanie w kulturze na wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Ariel Ludwiczak już w trakcie studiów zdobywał doświadczenie jako asystent dyrygenta i producenta przy wielu koncertach, produkcjach wydarzeń kulturalnych (festiwalach, widowiskach) czy sesjach nagraniowych.
Zbudował swoją reputację jako dyrygent i kierownik muzyczny występując z powodzeniem z szeregiem orkiestr tj. Narodowa Orkiestra Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonia Warmińsko-Mazurska w Olsztynie, Filharmonia Świętokrzyska w Kielcach, Filharmonia Szczecińska, Filharmonia Kaliska, Polska Filharmonia Kameralna Sopot, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Elbląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Sinfonia Baltica w Słupsku czy Płocka Orkiestra Symfoniczna.
Współpracuje z wieloma artystami, m. in.: Grażyną Łobaszewską, Olgą Szomańską, Januszem Radkiem, Krzesimirem Dębskim, Anną Jurksztowicz, Marcinem Wyrostkiem, Sławkiem Uniatowskim, Natalią Grosiak, Maciej Miecznikowskim, Maciejem Pospieszalskim, Wojciechem Staroniewiczem, Karoliną Leszko, Marcinem Jajkiewiczem, Kasią Dereń, Michałem Grobelnym, Zagan Acoustic.
W swoim dorobku posiada nagrania płytowe muzyki poważnej, filmowej i rozrywkowej zrealizowane dla Naxos, Polskiego Radia, Rock-Serwis, Solitonu, Wydawnictwa Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Uczestniczył w festiwalach i przeglądach muzycznych (Gdynia Classica Nova, Metropolia Jest Okey, Niedziela melomana) a także występował przed pięciotysięczną publicznością na legendarnej scenie Opery Leśnej w Sopocie. Przygotował szeregu autorskich programów koncertowych (słowno-muzycznych) z udziałem krytyka filmowego i publicysty Tomasza Raczka a także realizował projekty edukacyjne skierowane do najmłodszych melomanów.
W sezonie artystycznym 2014-2015 Ariel Ludwiczak był dyrygentem-rezydentem Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot w programie stypendialnym Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca. Stypendysta i uczestnik zimowej edycji LPP Erasmus i ABAM w Tallinie (Estonia) w 2009 roku. Dyrygent i organizator wydarzeń kulturalnych aktywnie współpracujący z instytucjami kultury.
